Model de dieta pentru combaterea diabetului zaharat

Sociale  |  0 comentarii

Cinci chei la prevenirea diabetului zaharat

Aţi fi dispus să schimbati macar un singur aspect din viata ta - cum ar fi o alimentaţie mai sănătoasă sau exercitii sportive mai multe - dacă aţi şti că va reduce riscul de aparitie a diabetului? Vrei sa faci două, trei sau cinci modificari ale stilului tau de viata pentru a-ti scadea şansele de a te imbolnavi?
Fiecare pas mic te ajută, un nou studiu sugereaza. Schimband macar un lucru in bine dintre cele cinci obiective cheie din domeniul sănătăţii va reduceti sansele de a dezvolta diabet in varsta de mijloc cu aproximativ o treime, estimeaza studiile, chiar dacă aveţi un istoric familial de diabet zaharat.
Medicii, desigur, au cunoscut de mult ca obiceiurile proaste precum ar fi fumatul, băutul prea mult şi consumul de alimente nesănătoase cresc probabilitatea de a dezvolta o serie de boli cronice, inclusiv diabet de tip 2.

Vremea Bucuresti                 
vremea, vremea inmh, vremea romania          anunturi gratuite, anunturi imobiliare gratuite, anunturi auto gratuite, anunturi online gratuite, anunturi gratuite bucuresti, postari anunturi gratuite      horoscop, horoscopul zilei, horoscoul zilei de azi,



Dar noul studiu - cel mai mare de acest fel pana in prezent - este printre primele care exploreaza modul în care mai multe obiceiuri sănătoase se combina pentru a reduce riscul de diabet zaharat.
"Intrebarea pe care unii au încercat să o ridice este dacă există beneficii daca ne imbunatatim stilul de viata individuale, si se pare  ca raspunsul este categoric da", spune Jared Reis, Ph.D., autorul principal al studiului si epidemiolog la National Heart, Lung, si Institutul de sange din Bethesda, Maryland. "Puterea de asociere a fost într-adevăr foarte dramatica şi destul de surprinzătoare."
Reis si colegii sai au analizat date de la mai mult de 200.000 de bărbaţi şi femei din opt state care au luat parte la un studiu de lungă durată asupra alimentaţiei şi sănătatii, condus de Institutul National al Cancerului.
Zece ani mai târziu, aproximativ 9% dintre bărbaţi şi femei au dezvoltat diabet. Cei care nu audezvoltat acest tip de boala au utrmat cinci atribute cheie din domeniul sănătăţii:
Greutate normala. Ei nu erau supraponderali sau obezi, şi au menţinut indicele de masă corporală sub 25.
Nefumatori. Ei nu au fost fumatori regulat, sau le-ar fost de fum-free pentru cel puţin 10 ani.
Activi fizic. Ei faceau cel putin 20 de minute de exercitii cardio de trei sau mai multe ori pe săptămână.
Dietă sanatoasa. Ei au avut o dieta cu multe fibre, glucide, grasimi  puţine, câteva dulciuri, şi un raport de ridicat de grasimi bune (polinesaturate).
Fara alcool sau foarte putin. Ei au folosit alcool cu moderatie, doua bauturi sau mai puţin pentru o zi pentru bărbaţi, şi de un pahar sau mai puţin pentru femei.
Fiecare atribut suplimentar a fost asociat, în medie, cu 31% şi 39% mai putine sanse de a dezvolta diabet zaharat între bărbaţi şi femei.
Dintre toţi factorii prezentati excesul de greutate a fost cel mai puternic de a dezvolta diabet zaharat.
"Nu este întotdeauna un lucru uşor să pierzi în greutate şi sa iti menţine pierderea in greutate pe termen lung", spune Reis. "Deci, aceasta este o veste buna pentru acele persoane care au un timp de greu a pierde in greutate: Puteţi să vă scadeti oricum riscul de a dezvolta diabet cu aceste schimbări in propriul stilul de viata"



Comentarii facebook

0 Comentarii la articol

Posteaza un comentariu

Campurile marcate sunt obligatorii *