Portofoliul educational - ce reprezinta portofoliu educational

Sociale  |  0 comentarii

Ce reprezinta portofoliul educational ? În premieră absolută, noua lege a invatamantui introduce portofoliul educaţional ce va cuprinde totalitatea diplomelor, certificatelor sau a altor înscrisuri obţinute în urma evaluării competenţelor dobândite în contexte de învăţare formale, non-formale şi informale. Portofoliul educaţional va fi elementul central al evaluării învăţării şi va reprezenta cartea de identitate educaţională, utilizarea lui începând cu clasa pregătitoare.  La finalul clasei pregătitoare, cadrul didactic responsabil va întocmi, în baza unei metodologii validată ştiinţific, un raport de evaluare a competenţelor cognitive, emoţionale şi sociale ale copilului. La finalul clasei a II-a, fiecare şcoală, în baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, va evalua achiziţiile fundamentale ale elevului: scris-citit şi matematică. Rezultatele evaluărilor vor fi apoi folosite pentru elaborarea planurilor individualizate de învăţare ale elevilor. Rezultatele evaluării şi planurile individualizate se comunică părinţilor elevilor şi constituie documente din Portofoliul educaţional al elevului. La finalul clasei a IV-a, Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului va realiza pentru diagnoza sistemului de învăţământ la nivel primar o evaluare, prin eşantionare, la nivel naţional a competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar, după modelul testărilor internaţionale.



La finalul clasei a VI-a, toate şcolile, în baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, vor organiza evaluarea elevilor prin două probe trans-curriculare: limbă şi comunicare (limba română şi o limbă străină), matematică şi ştiinţe. Rezultatele evaluărilor vor fi folosite pentru elaborarea planurilor individualizate de învăţare ale elevilor şi pentru orientarea şcolară către un anumit tip de liceu.  Rezultatele evaluării şi planurile individualizate de învăţare se comunică părinţilor elevilor şi sunt trecute în Portofoliul educaţional al elevului.
La finalul clasei a IX-a, în baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, se va realiza o evaluare naţională transcurriculară obligatorie a tuturor elevilor. Rezultatele evaluării se exprimă printr-un punctaj, similar testelor internaţionale.  Evaluarea se va face prin următoarele probe:
i) o probă transdisciplinară de evaluare a competenţelor de comunicare în limba maternă şi într-o limbă de circulaţie internaţională - probă scrisă;
ii) o probă transdisciplinară de evaluare a competenţelor la matematică şi ştiinţe – probă scrisă;
iii) o probă de evaluare a competenţelor de utilizare a calculatorului - probă practică.
Celelalte competenţe cheie vor fi evaluate de către diriginte, consilierul şcolar şi colectivul de profesori ai clasei, în baza unei metodologii stabilite prin ordin al ministrului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului. Rezultatele evaluării naţionale se înscriu în Portofoliul educaţional al elevului.


0 Comentarii la articol

Posteaza un comentariu

Campurile marcate sunt obligatorii *