Portofoliul educational - ce reprezinta portofoliu educational
La finalul clasei a VI-a, toate şcolile, în baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, vor organiza evaluarea elevilor prin două probe trans-curriculare: limbă şi comunicare (limba română şi o limbă străină), matematică şi ştiinţe. Rezultatele evaluărilor vor fi folosite pentru elaborarea planurilor individualizate de învăţare ale elevilor şi pentru orientarea şcolară către un anumit tip de liceu. Rezultatele evaluării şi planurile individualizate de învăţare se comunică părinţilor elevilor şi sunt trecute în Portofoliul educaţional al elevului.
La finalul clasei a IX-a, în baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, se va realiza o evaluare naţională transcurriculară obligatorie a tuturor elevilor. Rezultatele evaluării se exprimă printr-un punctaj, similar testelor internaţionale. Evaluarea se va face prin următoarele probe:
i) o probă transdisciplinară de evaluare a competenţelor de comunicare în limba maternă şi într-o limbă de circulaţie internaţională - probă scrisă;
ii) o probă transdisciplinară de evaluare a competenţelor la matematică şi ştiinţe – probă scrisă;
iii) o probă de evaluare a competenţelor de utilizare a calculatorului - probă practică.
Celelalte competenţe cheie vor fi evaluate de către diriginte, consilierul şcolar şi colectivul de profesori ai clasei, în baza unei metodologii stabilite prin ordin al ministrului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului. Rezultatele evaluării naţionale se înscriu în Portofoliul educaţional al elevului.
Posteaza un comentariu
Campurile marcate sunt obligatorii *
0 Comentarii la articol