Autorizatia integrata de mediu

Legislatie comerciala  |  0 comentarii

Ordin 3970/2012 pentru modificarea şi completarea Procedurii de emitere a autorizaţiei integrate de mediu, aprobată prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor, apelor şi mediului 818/2003 emis de Ministerul Mediului și Pădurilor si publicat in Monitorul Oficial 858 din19 decembrie 2012.

In legatura cu autorizatiile, studiile si rapoartele de mediu va recomandam:

 Luand in considerare Referatul de aprobare al Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului 1/3.366 din 9 noiembrie 2012,
    in temeiul prevederilor art. 16 alin. (4) din HGR 544/2012 privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului si Padurilor, cu modificarile ulterioare,

    ministrul mediului si padurilor emite prezentul ordin.

    ART. I
    Procedura de emitere a autorizatiei integrate de mediu, aprobata prin Ordinul ministrului agriculturii, padurilor, apelor si mediului 818/2003, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, 800 din 13 noiembrie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

    1. Articolul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 1. - (1) Prezenta procedura prezinta metodologia de aplicare a cerintelor de conformare a activitatilor/instalatiilor prevazute in anexa 1 la OUG 152/2005 privind prevenirea si controlul integrat al poluarii, aprobata cu modificari si completari prin Legea 84/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, in scopul obtinerii autorizatiei integrate de mediu, care face parte integranta din documentele de reglementare a functionarii activitatii.
    (2) Autoritatea competenta pentru aplicarea procedurii de emitere a autorizatiei integrate de mediu este autoritatea competenta pentru protectia mediului la nivel judetean in a carei raza de competenta se afla amplasamentul.
    (3) Prezenta procedura se aplica tuturor activitatilor/instalatiilor existente sau celor care au suferit modificari substantiale ori activitatilor/instalatiilor noi, reglementate prin acordul de mediu."

    2. Articolul 2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 2. - (1) Termenii specifici utilizati in prezenta procedura sunt in conformitate cu definitiile prevazute la art. 2 din OUG 195/2005 privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, la art. 2 alin. (1) din OUG 152/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea 84/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, si in baza art. 2 din Conventia privind accesul la informatie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justitie in probleme de mediu, semnata la Aarhus la 25 iunie 1998, ratificata prin Legea 86/2000, denumita in continuare Conventia de la Aarhus.
    (2) Definitiile din actele normative mentionate la alin. (1) si explicarea acestora in contextul specific prezentei proceduri sunt prezentate in Ghidul tehnic general pentru aplicarea procedurii de emitere a autorizatiei integrate de mediu, aprobat prin Ordinul ministrului agriculturii, padurilor, apelor si mediului 36/2004."

    3. La articolul 3, alineatul (2^1) se abroga.

    4. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 4. - (1) Autoritatea judeteana pentru protectia mediului stabileste masurile si conditiile de emitere a autorizatiei integrate de mediu pentru activitatile/instalatiile existente, dupa evaluarea conditiilor de operare care nu respecta prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului 152/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea 84/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, pe baza proiectului de plan de actiuni aprobat.
    (2) Pentru activitatile/instalatiile noi sau pentru cele existente care au suferit modificari substantiale titularul activitatii/instalatiei are obligatia sa obtina, inca din etapa de proiectare, acordul de mediu pentru toate activitatile/instalatiile prevazute in anexa 1 la OUG 152/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea 84/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, punerea in functiune a acestora avand loc numai dupa obtinerea autorizatiei integrate de mediu."

    5. Articolul 5 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 5. - (1) Depunerea solicitarii pentru obtinerea autorizatiei integrate de mediu este obligatorie pentru functionarea oricarei instalatii/activitati mentionate in lista din anexa 1 la OUG 152/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea 84/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (2) Titularul activitatii/instalatiei va depune solicitarea pentru obtinerea autorizatiei integrate de mediu la sediul autoritatii judetene pentru protectia mediului unde se afla amplasamentul activitatii/instalatiei."

    6. Articolul 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 6. - (1) Autoritatea competenta pentru protectia mediului careia ii revine responsabilitatea emiterii autorizatiei integrate de mediu este autoritatea judeteana pentru protectia mediului.
    (2) Autoritatea judeteana pentru protectia mediului informeaza Agentia Nationala pentru Protectia Mediului inainte de luarea deciziei finale de emitere a autorizatiei integrate de mediu.
    (3) Procedura pentru emiterea autorizatiei integrate de mediu pentru o instalatie prevazuta in anexa la OUG 152/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea 84/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se va prelua si se va derula de la etapa procedurala de reglementare la care se afla la data desfiintarii agentiilor regionale pentru protectia mediului de catre noua autoritate competenta pentru protectia mediului. Modul de preluare si derulare a etapelor procedurale va fi stabilit prin decizie a presedintelui Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului."

    7. Articolul 7 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 7. - Pentru desfasurarea in conditii optime a procedurii de emitere a autorizatiei integrate de mediu, la sediul autoritatilor judetene pentru protectia mediului se afiseaza la loc public urmatoarele:
    - continutul anexei 1 la OUG 152/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea 84/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
    - lista documentelor de referinta privind cele mai bune tehnici disponibile (BREF);
    - conditiile locale de mediu specifice amplasamentului;
    - lista documentelor pentru solicitarea autorizatiei integrate de mediu;
    - conditiile de participare a publicului in cadrul procedurii de emitere a autorizatiei integrate de mediu;
    - formularul-tip pentru solicitarea autorizatiei integrate de mediu;
    - lista taxelor si tarifelor aferente procedurii de emitere a autorizatiei integrate de mediu, stabilite conform legislatiei in vigoare."

    8. La articolul 8, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 8. - (1) In vederea obtinerii autorizatiei integrate de mediu titularii activitatilor/operatorii au obligatia sa depuna la sediul autoritatii judetene pentru protectia mediului urmatoarele:
    a) formularul de solicitare, intocmit conform modelului prevazut in anexa 1;
    b) raportul de amplasament, intocmit in conformitate cu prevederile Ghidului tehnic general pentru aplicarea procedurii de emitere a autorizatiei integrate de mediu, aprobat prin Ordinul ministrului agriculturii, padurilor, apelor si mediului 36/2004;
    c) dovada publicarii anuntului privind depunerea solicitarii pentru obtinerea autorizatiei integrate de mediu;
    d) dovada achitarii tarifului pentru verificare/analiza preliminara a solicitarii depuse."

    9. La articolul 9, alineatele (1) si (4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 9. - (1) Analiza preliminara efectuata de autoritatea judeteana pentru protectia mediului stabileste daca solicitarea este sau nu corect intocmita si daca indeplineste conditiile legale pentru a fi supusa analizei propriu-zise. O solicitare nu este corect intocmita daca:
    a) nu au fost depuse toate documentele de sustinere a solicitarii;
    b) face referire la o instalatie ce nu se incadreaza in domeniul reglementat pentru autorizarea integrata de mediu;
    c) tarifele necesare nu au fost achitate.
    .........................................................................
    (4) Dupa analiza preliminara a documentatiei de solicitare, autoritatea judeteana pentru protectia mediului transmite in scris titularului de activitate/operatorului, in termen de 10 zile lucratoare, raspunsul privind acceptarea solicitarii sau respingerea motivata."

    10. Articolul 12 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 12. - (1) Documentatia de sustinere a solicitarii trebuie sa fie corect intocmita si sa prezinte autoritatii judetene pentru protectia mediului toate informatiile necesare pentru luarea deciziei.
    (2) Toate documentele de sustinere a solicitarii care au trecut de analiza preliminara se supun analizei detaliate a autoritatii judetene pentru protectia mediului."

    11. La articolul 15, alineatele (1)-(4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 15. - (1) Autoritatea judeteana pentru protectia mediului, in urma analizei detaliate, stabileste:
    a) continuarea procedurii;
    b) respingerea solicitarii, in cazul in care documentele de sustinere a solicitarii nu sunt corect intocmite;
    c) completari pe baza raportului de analiza CAT, in cazul in care nu se furnizeaza datele si informatiile necesare pentru luarea deciziei.
    (2) Autoritatea judeteana pentru protectia mediului, in cazul respingerii documentatiei de sustinere a solicitarii autorizatiei integrate de mediu, este obligata, in termen de 10 zile lucratoare, sa instiinteze in scris titularul de activitate/operatorul despre motivatia respingerii solicitarii, odata cu returnarea documentelor depuse, fara restituirea tarifului perceput pentru etapa de verificare parcursa.
    (3) In cazul in care autoritatea judeteana pentru protectia mediului solicita completari la documentatia depusa, titularul de activitate/operatorul este obligat sa transmita informatiile si datele in termen de 30 de zile, in vederea continuarii procedurii. Neincadrarea in acest termen atrage respingerea documentatiei in conditiile alin. (2).
    (4) Completarile la documentatia depusa, solicitate de autoritatea judeteana pentru protectia mediului, se reanalizeaza in cadrul CAT, in conformitate cu prevederile art. 13."

    12. Articolul 16 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 16. - (1) Depunerea solicitarii in vederea obtinerii autorizatiei integrate de mediu pentru functionarea instalatiilor existente se realizeaza in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului 152/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea 84/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (2) Pentru orice instalatie existenta, definita in sensul prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului 152/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea 84/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, titularul de activitate/operatorul intocmeste un proiect de plan de actiuni, care se ataseaza la documentele pentru solicitarea autorizatiei integrate de mediu, in vederea aprobarii de catre autoritatea competenta pentru protectia mediului."

    13. Articolul 17 se abroga.

    14. Articolul 18 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 18. - Autorizatia integrata de mediu pentru instalatiile care functioneaza in baza unui plan de actiuni se emite cu termen de valabilitate pe perioada realizarii Planului de actiuni aprobat de autoritatea judeteana pentru protectia mediului."

    15. Articolul 19 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 19. - Pentru aspectele de neconformare identificate in urma analizei solicitarii si a raportului de amplasament, titularul de activitate/operatorul instalatiei propune masuri etapizate pentru realizarea conformarii, cuprinse intr-un proiect de plan de actiuni, intocmit cu luarea in considerare a prevederilor documentelor de referinta privind cele mai bune tehnici disponibile."

    16. Articolul 22 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 22. - In cazul activitatilor privind managementul deseurilor, mentionate in anexa 1 la OUG 152/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea 84/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica cerintele specifice stipulate de legislatia in vigoare pentru acest sector, inca din faza depunerii solicitarii de obtinere a autorizatiei integrate de mediu."

    17. La capitolul IV, titlul sectiunii 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "SECTIUNEA 1
    Analiza solicitarii autorizatiei integrate de mediu de catre autoritatea judeteana pentru protectia mediului"

    18. Articolul 23 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 23. - In termen de 20 de zile de la primirea informarii privind solicitarea autorizatiei integrate de mediu pentru o activitate/instalatie existenta, noua sau pentru o instalatie existenta care a suferit modificari substantiale, autoritatea judeteana pentru protectia mediului dispune si urmareste realizarea urmatoarelor etape din procedura de emitere a autorizatiei integrate de mediu:
    a) evaluarea solicitarii si a documentelor de sustinere a acesteia;
    b) verificarea amplasamentului si a modului de delimitare/identificare a instalatiei, in conformitate cu specificatiile Ghidului tehnic general;
    c) verificarea intocmirii anuntului public, in conformitate cu specificatiile Ghidului tehnic general."

    19. Articolul 24 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 24. - Titularul de activitate/instalatie furnizeaza autoritatii judetene pentru protectia mediului dovada publicarii anuntului public de solicitare a autorizatiei integrate de mediu."

    20. Articolul 25 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 25. - In termen de 15 zile lucratoare de la data acceptarii solicitarii, autoritatea judeteana pentru protectia mediului dispune si urmareste realizarea urmatoarelor etape:
    a) stabileste componenta CAT in care sa fie reprezentate toate autoritatile implicate in autorizarea si reglementarea functionarii activitatii/instalatiei;
    b) transmite copiile solicitarii celorlalte autoritati;
    c) convoaca CAT constituita conform prevederilor art. 3 alin. (2) si comunica solicitantului data stabilita pentru demararea procedurii de analiza a solicitarii de autorizare;
    d) prezinta CAT solicitarea titularului de activitate si propunerea autoritatii competente pentru protectia mediului privitoare la continuarea procedurii;
    e) prezinta CAT propunerea autoritatii competente pentru protectia mediului privind completarile necesare documentatiei de sustinere a solicitarii;
    f) definitiveaza, pe baza observatiilor si propunerilor primite de la celelalte autoritati, lista actelor de reglementare care trebuie emise de alte autoritati, prealabil eliberarii autorizatiei integrate de mediu."

    21. Articolul 26 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 26. - In termen de 10 zile de la data evaluarii solicitarii in cadrul CAT, autoritatea judeteana pentru protectia mediului transmite titularului de activitate/operatorului raportul analizei."

    22. La articolul 27, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 27 - (1) In cazul activitatilor/instalatiilor a caror functionare ar putea avea efecte negative semnificative asupra mediului unei alte tari, autoritatea judeteana pentru protectia mediului va instiinta in termen de 10 zile de la acceptarea solicitarii autoritatea centrala pentru protectia mediului."

    23. Articolul 28 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 28. - (1) In termen de 30 de zile lucratoare de la incheierea procedurii de emitere a autorizatiei integrate de mediu, a consultarii publicului si in lipsa unor observatii fundamentate din partea acestuia, autoritatea judeteana pentru protectia mediului actioneaza dupa cum urmeaza:
    a) pentru activitati/instalatii noi, existente supuse unor modificari substantiale sau pentru instalatii existente aflate in conformitate cu cerintele autorizarii integrate, pregateste proiectul de autorizatie integrata de mediu sau propunerea de respingere justificata a solicitarii;
    b) inainteaza membrilor CAT proiectul de autorizatie integrata de mediu sau de respingere motivata a solicitarii si cere transmiterea in scris a comentariilor/punctelor de vedere in termen de 10 zile lucratoare;
    c) anunta titularul de activitate/operatorul despre actiunea de inaintare a proiectului de autorizatie integrata de mediu membrilor CAT spre consultare si analiza.
    (2) In termen de 10 zile de la primirea comentariilor mentionate la alin. (1), autoritatea judeteana pentru protectia mediului convoaca in plen CAT, in vederea definitivarii proiectelor de autorizatie integrata de mediu.
    (3) Neprimirea comentariilor in termenul specificat la alin. (2) echivaleaza cu lipsa acestora.
    (4) In termen de 5 zile de la consultarea in plen a CAT, conform alin. (2) si (3), autoritatea judeteana pentru protectia mediului anunta publicul, prin mass-media, asupra deciziei de emitere sau de respingere a autorizatiei integrate de mediu. Costul anuntului public este suportat de titularul de activitate/instalatie."

    24. Articolul 29 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 29. - (1) In termen de 30 de zile de la anuntul public de emitere a unei autorizatii integrate de mediu si in lipsa unor observatii fundamentate din partea publicului, autoritatea judeteana pentru protectia mediului emite autorizatia integrata de mediu.
    (2) In situatia in care observatiile primite din partea publicului justifica aprofundarea evaluarii si solicitarea de noi informatii sau investigatii suplimentare, autoritatea judeteana pentru protectia mediului decide reluarea procedurii de la etapa solicitarii acestor informatii, cu plata tarifelor aferente etapelor corespunzatoare reevaluarii."

    25. La articolul 35, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Titularul activitatii/Operatorul este obligat sa informeze autoritatea competenta pentru protectia mediului despre orice schimbare adusa instalatiei sau procesului tehnologic. Autoritatea judeteana pentru protectia mediului reanalizeaza, dupa caz, conditiile de functionare stabilite in autorizatia integrata de mediu."

    26. Articolul 38 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 38. - Autoritatea competenta pentru protectia mediului are urmatoarele atributii si raspunderi:
    a) coordoneaza si controleaza modul de aplicare si respectare a prevederilor autorizatiei integrate de mediu;
    b) asigura luarea masurilor necesare pentru ca autorizatia integrata de mediu pentru activitatile prevazute in anexa 1 la OUG 152/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea 84/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, sa fie eliberata cu respectarea dispozitiilor si prevederilor legale in vigoare;
    c) asigura luarea masurilor pentru informarea permanenta privind evolutia celor mai bune tehnici disponibile in structurile sale; aceste informatii sunt publice;
    d) asigura cadrul necesar pentru liberul acces la informatie si pentru participarea publicului la procedura de emitere a autorizatiei integrate de mediu, in scopul garantarii faptului ca orice cerere de autorizare pentru o noua instalatie sau de modificare substantiala a unei instalatii existente este accesibila publicului pentru exprimarea opiniei, inaintea luarii deciziei de catre autoritatea competenta;
    e) pune la dispozitia publicului rezultatele supravegherii emisiilor in mediu si modul de respectare a conditiilor de autorizare prevazute si detinute de autoritatea competenta;
    f) publica anual inventarul principalelor emisii si surse responsabile de poluare;
    g) comunica si pune la dispozitie in cadrul relatiilor bilaterale, pe baza de reciprocitate si in conditii de echivalenta, toate datele cuprinse in cererea prin care a fost solicitata eliberarea autorizatiei, in cazul in care se constata ca functionarea unei instalatii in care se desfasoara activitati prevazute in anexa 1 la OUG 152/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea 84/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, poate avea efecte asupra mediului altor state sau daca statul respectiv, care este susceptibil de a fi grav afectat, face o cerere in acest sens. Punerea la dispozitie a datelor respective se va face potrivit dispozitiilor legale in vigoare in acelasi timp cu informarea propriilor cetateni;
    h) verifica respectarea dispozitiilor legale pentru ca activitatile prevazute in anexa 1 la OUG 152/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea 84/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, sa se desfasoare astfel incat sa fie luate toate masurile adecvate pentru prevenirea poluarii si pentru promovarea celor mai bune tehnici disponibile, cu respectarea prevederilor cuprinse in anexa 4 la OUG 152/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea 84/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
    i) verifica luarea masurilor necesare pentru a se evita orice poluare semnificativa;
    j) verifica luarea masurilor de eliminare totala a deseurilor poluante ce pot fi generate de activitatile prevazute in anexa 1 la OUG 152/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea 84/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, iar in cazul in care totusi acestea apar, verifica luarea masurilor de utilizare eficienta si nepoluanta a acestora; in cazul in care acest lucru nu este posibil de realizat tehnic si nu este eficient din punct de vedere economic, verifica luarea masurilor de neutralizare si/sau de inlaturare a lor, cu respectarea reglementarilor legale, evitandu-se sau reducandu-se impactul asupra mediului, potrivit normelor legale;
    k) verifica aplicarea masurilor de utilizare eficienta a energiei;
    l) verifica luarea masurilor pentru prevenirea accidentelor cu impact asupra sanatatii omului si a mediului si limitarea consecintelor acestora;
    m) verifica luarea tuturor masurilor necesare pentru evitarea oricaror riscuri de poluare si a celor pentru aducerea amplasamentului, dupa incetarea activitatii, intr-o stare care sa permita reutilizarea acestuia pentru alte scopuri."

    27. La articolul 39, alineatele (1) si (4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 39. - (1) Autoritatea competenta pentru protectia mediului stabileste valori-limita de emisie pentru instalatiile/activitatile mentionate in anexa 1 la OUG 152/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea 84/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, si/sau alte conditii de functionare care tin cont de conditiile specifice amplasamentului.
    ..................................................................
    (4) In situatia in care normele de calitate a mediului solicita conditii mai severe decat cele ce pot fi atinse prin introducerea celor mai bune tehnici disponibile, se impun masuri aditionale specificate in acord si/sau in autorizatia integrata de mediu, fara a afecta masurile ce sunt solicitate pentru respectarea standardelor de calitate."

    28. Articolul 41 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 41. - Conditiile necesare pentru emiterea acordului si/sau autorizatiei integrate de mediu sunt urmatoarele:
    a) verificarea de catre autoritatea competenta pentru protectia mediului a masurilor cuprinse in autorizatiile integrate de mediu privind indeplinirea conditiilor de asigurare a protectiei aerului, apei si solului si pentru realizarea unui nivel ridicat de protectie a mediului, ca un intreg;
    b) autoritatea competenta pentru protectia mediului stabileste masurile necesare pentru prevenirea sau, in cazul in care aceasta nu este posibila, pentru reducerea emisiilor provenite din activitatile prevazute in anexa 1 la OUG 152/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea 84/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, in aer, apa si sol, inclusiv masurile privind gestionarea deseurilor, astfel incat sa se atinga un nivel ridicat de protectie a mediului, considerat in intregul sau, in acord cu respectarea legislatiei in vigoare si a obligatiilor din conventiile internationale din acest domeniu, la care Romania este parte;
    c) luarea in considerare a tuturor informatiilor si/sau concluziilor pertinente, precum si a celor din studiul de impact privind efectele asupra mediului pentru instalatiile noi, in cazul unei modificari substantiale a instalatiilor existente si al unor proiecte publice/private;
    d) stabilirea valorilor-limita de emisie, in special pentru poluantii care figureaza in anexa 3 la OUG 152/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea 84/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, susceptibili de a fi evacuati de instalatia respectiva in cantitati semnificative, in functie de natura si de potentialul lor de transfer al poluarii de la un element si factor de mediu la altul;
    e) autoritatea competenta pentru protectia mediului solicita prescriptii care sa garanteze protectia solului, a apelor subterane si masuri privind gestiunea deseurilor generate de instalatie; valorile-limita pot fi completate sau inlocuite cu parametri sau cu masuri tehnice echivalente;
    f) pentru instalatiile prevazute la pct. 6.6 din anexa 1 la OUG 152/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea 84/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, valorile-limita de emisie se stabilesc luandu-se in considerare cele mai bune tehnici disponibile adoptate pentru aceste categorii de instalatii;
    g) valorile-limita de emisie, parametrii si masurile tehnice se vor baza pe cele mai bune tehnici disponibile, fara a fi prescrisa utilizarea unei tehnici sau tehnologii speciale, dar luandu-se in considerare caracteristicile tehnice ale instalatiei respective, amplasarea sa geografica si conditiile locale de mediu. Conditiile de autorizare trebuie sa prevada dispozitii referitoare la reducerea poluarii la lunga distanta sau transfrontiera si sa garanteze un nivel ridicat de protectie a mediului;
    h) luarea masurilor adecvate pentru supravegherea emisiilor, cu specificarea metodologiei de masurare, a frecventei acestora si a procedurii de evaluare a rezultatelor masurarilor, precum si obligatia de a comunica autoritatii competente pentru protectia mediului datele necesare controlului si respectarii conditiilor de autorizare. Pentru instalatiile prevazute la pct. 6.6 din anexa 1 la OUG 152/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea 84/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, masurile prevazute iau in considerare costurile si beneficiile;
    i) masurile privind conditiile de exploatare, altele decat cele normale, vor fi luate in considerare in mod adecvat in situatiile in care mediul risca sa fie afectat de pornirea instalatiei, de emisiile fugitive, de disfunctionalitati, de oprirea momentana sau definitiva a exploatarii;
    j) masuri speciale cu scopul de a preveni si/sau de a reduce poluarea, atunci cand autoritatile competente pentru protectia mediului le gasesc adecvate."

    29. Articolul 44 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 44. - Litigiile generate de emiterea sau de respingerea, revizuirea, suspendarea ori anularea autorizatiei integrate de mediu se solutioneaza potrivit Legii contenciosului administrativ 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare."

    30. Articolul 55 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 55. - Registrul national de evidenta a autorizatiilor integrate de mediu trebuie sa fie disponibil pentru consultare pe pagina web a Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului."

    31. Articolul 57 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 57. - Tarifele pentru eliberarea de informatii catre public, la cerere, prin copiere, in cadrul procedurii de emitere a autorizatiei integrate de mediu, sunt cele specificate de Ordinul ministrului apelor si protectiei mediului 1.182/2002 pentru aprobarea Metodologiei de gestionare si furnizare a informatiei privind mediul, detinuta de autoritatile publice pentru protectia mediului.


0 Comentarii la articol

Posteaza un comentariu

Campurile marcate sunt obligatorii *