Ordin 1049/2013 omologare eliberare carte identitate vehicule rutiere

Legislatie rutiera  |  0 comentarii

Ministerul Transporturilor a publicat in Monitorul Oficial nr. 561 din 2013 Ordinul 1049 din 20 August 2013 pentru modificarea şi completarea Reglementărilor privind omologarea de tip şi eliberarea cărţii de identitate a vehiculelor rutiere, precum şi omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 211/2003, precum şi pentru modificarea şi completarea Reglementărilor privind omologarea individuală, eliberarea cărţii de identitate şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere - RNTR 7, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.132/2005.

In temeiul prevederilor art. 17 alin. (4) din Ordonanta Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cartii de identitate si certificarea autenticitatii vehiculelor rutiere in vederea comercializarii, inmatricularii sau inregistrarii acestora in Romania, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 230/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale art. 5 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 24/2013 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor, cu modificarile si completarile ulterioare,

    ministrul transporturilor, interimar, emite urmatorul ordin:

    ART. I
    Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 275 si 275 bis din 18 aprilie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

    1. La sectiunea 1 capitolul II, punctul 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "8. In cadrul prezentelor reglementari, prin referire la Directiva 2007/46/CE se intelege forma acesteia in versiunea care include toate modificarile ulterioare."

    2. La sectiunea 1 capitolul II, punctul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "9. In cadrul prezentelor reglementari, prin referire la Directiva 2003/37/CE se intelege forma acesteia in versiunea care include toate modificarile ulterioare."

    3. La sectiunea 1 capitolul II, punctul 10 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "10. In cadrul prezentelor reglementari, prin referire la Directiva 2002/24/CE se intelege forma acesteia in versiunea care include toate modificarile ulterioare."

    4. La sectiunea 1 capitolul II punctul 13, dupa abrevierea "VIN" se introduce o noua abreviere, abrevierea "VIS", cu urmatorul cuprins:
    "VIS - ultima sectiune a VIN, care identifica fiecare vehicul;".

    5. La sectiunea 1 capitolul III, dupa punctul 15 se introduce un nou punct, punctul 15^1, cu urmatorul cuprins:
    "15^1. RAR va publica pe site-ul www.rarom.ro informatii privind evolutia legislatiei comunitare aplicabile la omologarea de tip a vehiculelor rutiere si a produselor utilizate la acestea."

    6. La sectiunea 1 capitolul III, dupa punctul 21 se introduce un nou punct, punctul 21^1, cu urmatorul cuprins:
    "21^1. RAR acorda producatorilor romani WMI, precum si, pentru producatorii care fabrica mai putin de 500 de vehicule pe an, al treilea, al patrulea si al cincilea caracter din VIS, in conformitate cu prescriptiile ISO 3780: 2009. Procedura de acordare se finalizeaza numai dupa verificarea indeplinirii conditiilor stipulate la pct. 1 din anexa X la Directiva 2007/46/CE. RAR pastreaza toate inregistrarile privind WMI si VIS acordate producatorilor romani."

    7. La sectiunea 1 capitolul III punctul 22, subpunctul 22.3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "22.3. Cilindreea motorului (capacitatea cilindrica a motorului) este cea definita prin Regulamentul (CE) nr. 692/2008, cu modificarile ulterioare."

    8. La sectiunea 1 capitolul III, punctul 23 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "23. Anul de fabricatie care se inscrie in CIV reprezinta anul codificat de producator in structura VIN sau, daca acesta nu este prevazut de producator, anul calendaristic in timpul caruia a fost fabricat vehiculul.
    In cazul vehiculelor pentru care anul codificat in structura VIN este ulterior anului calendaristic in care se elibereaza CIV, anul de fabricatie care se inscrie in CIV este anul calendaristic in care se elibereaza CIV."

    9. La sectiunea 2 capitolul I, partea introductiva a punctului 3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "3. Definitii
    Suplimentar fata de definitiile prevazute la sectiunea 1 cap. II pct. 4, in sensul prezentului capitol si al actelor de reglementare enumerate in anexa nr. 2 la prezenta sectiune, in ceea ce priveste definitiile generale, definirea si criteriile pentru clasificarea categoriilor, tipurilor, variantelor si versiunilor de vehicule, precum si definirea tipurilor de caroserii se aplica definitiile din anexa II la Directiva 2007/46/CE, in ceea ce priveste definirea categoriilor de folosinta se aplica definitiile din anexa nr. 1 la prezenta sectiune, iar termenii de mai jos au urmatorul inteles, daca in actele de reglementare mentionate nu se specifica altfel:".

    10. La sectiunea 2 capitolul I punctul 3, litera d) se abroga.

    11. La sectiunea 2 capitolul I punctul 9 alineatele (4) si (5), sintagma "tabelele 4-8" se inlocuieste cu sintagma "tabelele 4-81".

    12. La sectiunea 2 capitolul I punctul 18, alineatul (6) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "(6) CoC, astfel cum este descris in partea I a anexei IX la Directiva 2007/46/CE pentru vehiculele omologate de tip in conformitate cu pct. 21, trebuie sa contina in titlu expresia "Pentru vehicule complete/completate omologate de tip in serii mici", iar in imediata sa apropiere trebuie sa fie indicat anul de fabricatie, urmat de un numar secvential cuprins intre 1 si limita indicata in sectiunea 1 a partii A din anexa XII la Directiva 2007/46/CE, specificand, pentru fiecare an de productie, pozitia vehiculului in cadrul productiei alocate pentru anul respectiv."

    13. La sectiunea 2 capitolul I punctul 21, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "21. (1) La solicitarea producatorului si in limitele cantitative stabilite in sectiunea 1 a partii A din anexa XII la Directiva 2007/46/CE, RAR acorda, in conformitate cu procedura mentionata la pct. 6 alin. (4), o omologare CE de tip pentru un tip de vehicul din categoria M(1) sau N(1) care respecta cerintele din apendicele 1 din anexa IV la Directiva 2007/46/CE. Omologarile CE de tip pentru serii mici acordate inainte de 1 noiembrie 2012 isi pierd valabilitatea la 31 octombrie 2016. De la aceasta data, certificatele de conformitate CE pentru vehiculele produse in serii mici nu mai sunt valabile, cu exceptia cazului in care omologarile de tip respective au fost actualizate pentru a tine seama de cerintele din apendicele mentionat anterior."

    14. La sectiunea 2 capitolul I punctul 23, alineatul (5) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "(5) In ceea ce priveste vehiculele produse in serii mici, numarul vehiculelor carora li se elibereaza CIV in vederea inmatricularii, inregistrarii sau comercializarii in cursul unui singur an nu trebuie sa depaseasca numarul de unitati mentionate in partea A din anexa XII la Directiva 2007/46/CE."

    15. La sectiunea 2 capitolul I punctul 24, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "24. (1) Sub rezerva limitelor fixate in partea B din anexa XII la Directiva 2007/46/CE si doar pentru o perioada limitata de timp, RAR poate elibera CIV si/sau aplica folia de securizare pe CIV existente in vederea inmatricularii, inregistrarii sau comercializarii pentru vehiculele conforme unui tip de vehicul a carui omologare CE de tip nu mai este valabila.
    Primul paragraf se aplica numai acelor vehicule aflate pe teritoriul Uniunii Europene carora li s-a acordat o omologare CE de tip valabila in momentul fabricarii, dar care nu au fost inmatriculate sau inregistrate inainte de expirarea valabilitatii omologarii CE de tip."

    16. La sectiunea 2 capitolul I punctul 30 alineatul (1), sintagma "tabelele 4-8" se inlocuieste cu sintagma "tabelele 4-8^1".

    17. La sectiunea 2 capitolul II punctul 1, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
    "(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (2), RAR va acorda omologari nationale de tip pentru vehiculele care fac parte din domeniul de aplicare prevazut la pct. 2 produse in serie mica si dupa datele prevazute in anexa nr. 4 la prezenta sectiune, in conformitate cu prevederile pct. 21."

    18. La sectiunea 2 capitolul II punctul 3, partea introductiva a alineatului (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "3. (1) Suplimentar fata de definitiile prevazute la sectiunea 1 cap. II pct. 4 si la sectiunea 2 cap. I pct. 3, in sensul prezentului capitol si al actelor de reglementare enumerate in anexa nr. 2 la prezenta sectiune, in ceea ce priveste definitiile generale, definirea si criteriile pentru clasificarea categoriilor, tipurilor, variantelor si versiunilor de vehicule, precum si definirea tipurilor de caroserii se aplica definitiile din anexa II la Directiva 2007/46/CE, in ceea ce priveste definirea categoriilor de folosinta se aplica definitiile din anexa nr. 1 la prezenta sectiune, iar termenii de mai jos au urmatorul inteles, daca in actele de reglementare mentionate nu se specifica altfel:".

    19. La sectiunea 2 capitolul II punctul 3 alineatul (1), litera b) se abroga.

    20. La sectiunea 2 capitolul II punctul 7, la alineatele (4) si (5) se elimina sintagma "in conformitate cu anexa nr. 4 la prezenta sectiune".

    21. La sectiunea 2 capitolul II punctul 7 alineatele (9) si (10), sintagma "tabelele 4-8" se inlocuieste cu sintagma "tabelele 4-8^1".

    22. La sectiunea 2 capitolul II punctul 7, alineatul (11) se abroga.

    23. La sectiunea 2 capitolul II punctul 9, alineatul (1) se abroga.

    24. La sectiunea 2 capitolul II punctul 9 alineatele (3) si (4), sintagma "alin. (1)" se inlocuieste cu sintagma "alin. (2)".

    25. La sectiunea 2 capitolul II punctul 11 alineatul (1), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "a) de la datele prevazute in coloana 4 a anexei nr. 4 la prezenta sectiune, pentru vehiculele produse in serii nelimitate;".

    26. La sectiunea 2 capitolul II punctul 12, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
    "(1^1) In cazul vehiculelor produse in serii mici, copia de pe certificatul de omologare nationala de tip va fi inlocuita de certificatul de conformitate prevazut la pct. 21 alin. (4^1)."

    27. La sectiunea 2 capitolul II punctul 14, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "14. (1) Sub rezerva limitelor fixate in partea B din anexa XII la Directiva 2007/46/CE si doar pentru o perioada limitata de timp, RAR poate elibera CIV si/sau aplica folia de securizare pe CIV existente in vederea inmatricularii, inregistrarii sau comercializarii pentru vehiculele conforme unui tip de vehicul a carui omologare nationala de tip nu mai este valabila.
    Primul paragraf se aplica numai acelor vehicule carora li s-a acordat o omologare nationala de tip valabila in momentul fabricarii, dar care nu au fost inmatriculate sau inregistrate inainte de expirarea valabilitatii omologarii nationale de tip."

    28. La sectiunea 2 capitolul II punctul 21, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "(2) In cazul vehiculelor produse in limitele cantitative stabilite in sectiunea 2 a partii A din anexa XII la Directiva 2007/46/CE, se aplica prevederile corespunzatoare omologarii nationale de tip pentru seriile mici prevazute in tabelul 3 din anexa nr. 2 la prezenta sectiune."

    29. La sectiunea 2 capitolul III, pozitiile "Componente pentru instalatii de alimentare cu GPL", "Componente pentru instalatii de alimentare cu GNC" si "Sisteme speciale de adaptare a autovehiculelor pentru alimentarea cu GPL sau GNC" din tabel se abroga.

    30. La sectiunea 2, anexa nr. 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

    "ANEXA Nr. 1
    la sectiunea 2

                      Definirea categoriilor de folosinta

    Categoriile de folosinta sunt definite dupa cum urmeaza:
    1. autoturism - autovehicul din categoria M(1), cu cel putin 4 roti si o viteza maxima constructiva mai mare de 25 km/h, conceput si construit pentru transportul de pasageri si care are, in afara locului conducatorului, cel mult 8 locuri sezand;
    2. autobuz - autovehicul din categoria M(2) sau M(3), cu cel putin 4 roti si o viteza maxima constructiva mai mare de 25 km/h, conceput si construit pentru transportul de pasageri pe scaune sau in picioare si care are, in afara locului conducatorului, mai mult de 8 locuri sezand;
    2.1. Prin troleibuz se intelege autobuzul cu alimentare electrica prin fire electrice exterioare;
    2.2. Prin microbuz se intelege autobuzul din categoria M(2) sau M(3), care are o capacitate de transport de cel mult 22 de pasageri sezand sau in picioare, in afara scaunului conducatorului;
    3. autoutilitara (autovehicul transport marfa) - autovehicul din categoria N(1), N(2) sau N(3), cu cel putin 4 roti si o viteza maxima constructiva mai mare de 25 km/h, conceput si construit pentru transportul de marfuri si care poate tracta o remorca.
    3.1. Prin autovehicul tractor se intelege autovehiculul din categoria N(1), N(2) sau N(3), care prin conceptie si constructie este destinat, exclusiv sau in principal, tractarii de (semi)remorci;
    3.1.1. Prin autoremorcher se intelege autovehiculul tractor care, prin conceptie si constructie, este destinat, exclusiv sau in principal, tractarii de remorci, altele decat semiremorcile. El poate fi echipat cu o platforma de lestare;
    3.1.2. Prin autotractor se intelege autovehiculul tractor care, prin conceptie si constructie, este destinat, exclusiv sau in principal, tractarii de semiremorci;
    4. (semi)remorca (vehicul tractat) - vehicul fara motor din categoria O(1), O(2), O(3) sau O(4), conceput si construit pentru a fi tractat de un autovehicul;
    5. vehicul special (vehicul cu destinatie speciala) - vehicul din categoria M, N sau O avand caracteristici tehnice specifice in scopul de a indeplini o functie care necesita adaptari si/sau echipamente speciale;
    6. masina autopropulsata pentru lucrari - vezi cap. 1 pct. 3 lit. e) din sectiunea 2 a reglementarilor."

    31. La sectiunea 2 anexa nr. 2, din titlurile tabelelor 1, 4, 5, 7 si 8 se elimina sintagma "si omologarea nationala de tip".

    32. La sectiunea 2 anexa nr. 2 tabelele 1, 4, 5, 6, 7 si 8, pozitiile N1-N6 se abroga.

    33. La sectiunea 2 anexa nr. 2, la notele de tabel incluse dupa tabelele 1 si 8, nota "RO" se abroga.

    34. La sectiunea 2 anexa nr. 2, tabelul 2 si notele de subsol incluse dupa tabelul 2 se abroga ... Poti solicita textul integral prin pagina de contact !

0 Comentarii la articol

Posteaza un comentariu

Campurile marcate sunt obligatorii *