PDL: Conferinta de presa sustinuta de deputatul PD-L Sulfina Barbu

Politica  |  0 comentarii

Conferinta de presa sustinuta de deputatul PD-L Sulfina Barbu la finalul sedintei Biroului Permanent National al PD-L

Sulfina Barbu: Astazi in sedinta Biroului Permanent National al Partidului Democrat Liberal am discutat urmatoarele teme si anume, pe toata perioada de vacanta parlamentara, Partidul Democrat Liberal este in activitate prin organizatiile judetene, prin parlamentari. Cel mai important lucru - comunicarea directa cu electoratul si aici primul punct pe care as vrea sa-l mentionez, asa cum va anuntam saptamana trecuta, strangerea de ajutoare pentru persoanele sinistrate si vreau sa dau citire materialelor care au fost transmise pana acum de catre organizatiile judetene: Judetul Dambovita – 100 de tone de cereale au fost trimise catre judetul Tulcea; organizatia PDL Galati a trimis deja la Saucesti, in Bacau, alimente si materiale de constructii, organizatia PDL Iasi a trimis imbracaminte, alimente, paturi si medicamente in valoare de 95.000 lei, in judetul Suceava. Distributia se face prin Consiliul Judetean Suceava. Organizatia PDL Olt a trimis alimente neperisabile si cereale in valoare de 20.000 lei noi in judetul Suceava, iar in judetul Botosani a trimis 10.000 lei noi catre Consiliul Judetean din donatiile facute la Partidul Democrat Liberal Olt. Judetul Sibiu, prin organizatia PDL, a reusit sa trimita alimete, incaltaminte si obiecte de uz casnic in Botosani in valoare de 10.000 lei. Judetul Teleorman - apa, 2,5 tone de alimente si 4000 de conserve au trimis in judetul Neamt. Sectorul 2 – 5 tone de alimente in valoare de 50.000 Ron in judetul Neamt, Sectorul 3 – materiale de constructii si alimente in valoare de 40.000 lei noi in judetul Tulcea, Sectorul 5 – mobila si alimente neperisabile in valoare de 29.000 lei noi, in judetul Bacau. De asemenea, si Organizatia de Tineret a Partidului Democrat Liberal, de la nivel national, a reusit sa adune 5 tone de alimente neperisabile, inclusiv apa minerala, si au fost livrate deja catre judetul Suceava. Acestea sunt primele materiale care au fost trimise deja sinistratilor din judetele afectate de inundatii si actiunea continua si in saptamanile urmatoare.

A doua tema importanta pe care o are fiecare organizatie judeteana si parlamentarii Partidului Democrat Liberal in comunicarea directa cu electoratul in decurs de o luna, incepand din aceasta saptamana, intalniri cu reprezentantii mediului de afaceri de la nivelul fiecarui judet in parte pentru a discuta masurile de sprijinire a mediului de afaceri propuse si conturate pana in acest moment si pentru a aduna si alte propuneri din judetele Romaniei. Este important ca aceste masuri pentru sprijinirea mediului de afaceri sa fie cnoscute, dar sa fie dezbatute cu cei care sunt in acest domeniu si se confrunta cu o situatie dificila in perioada aceasta.

In paralel, grupul de lucru format din parlamentari au intalniri in fiecare zi de marti, la ora 8.30, la Ministerul Finantelor Publice pe aceste masuri si un alt grup de lucru de parlamentari la Ministerul Muncii pe reforma sistemului de asistenta sociala.

Lucram in teritoriu si la nivel de Bucuresti cu ministerele responsabile astfel incat in Colegiul Director care s-a stabilit ca va fi la inceputul lunii august, deci pana in data de 15 august cu siguranta vom avea Colegiul Director al Partidului Democrat Liberal, sa adoptam si masurile pentru sprijinirea mediului de afaceri care, la 1 septembrie, sa intre in aprobare dar si celelalte masuri legate de organizarea partidului. Aici ne referim in primul rand la stabilirea responsabililor in interiorul partidului atat pentru organizatiile judetene acolo unde, dupa cum bine stiti, au fost decise organizari interimare – Comisii de organizare si de desfasurare a alegerilor. Tot in acelasi Colegiu Director vom discuta cu siguranta ce facem cu alegerile interne la nivelul organizatiilor judetene incepand din toamna. Deci, intalnirile de lucru se desfasoara atat in teritoriu cat si la nivel central.

A mai fost o tema pe care am discutat-o la nivelul Biroului Permanent National si pe care doresc sa v-o aduc la cunostinta si anume Legea Educatiei Nationale. In acest moment Legea Educatiei Nationale este, dupa cum stiti, in Comisia de specialitate din Senat dar, din pacate, partidele din opozitie, PNL si PSD, nu participa la sedintele Comisiei din Senat astfel incat in sedinta nu se realizeaza cvorumul. In consecinta, facem un apel la Partidul National Liberal si la Partidul Social Democrat sa-si trimita responsabilii si reprezentantii din Comisia de invatamant din Senat astfel incat, in Comisie, acest act normativ atat de important sa fie finalizat si la 1 septembrie, sau daca reusesc sa-l finalizeze, sa se poate convoca o sesiune extraordinara in luna august, in Senat, pentru adoptarea Legii Educatiei Nationale. Este o Lege pe care declarativ au sustinut-o toate partidele parlamentare. Amintim ca s-a semnat si un Pact National si a fost adoptata si o strategie la nivelul tuturor partidelor parlamentare, dar cand discutam de aprobare efectiva in Comisie constatam ca partidele din opozitie una declara si alta fac. Este o actiune pe care consideram ca trebuie s-o adoptam pana la inceputul anului scolar astfel incat sa stim ca in anul scolar 2010-2011 mergem pe prevederile noii legi din domeniu. Cam acestea au fost principalele teme abordate in Biroul Permanent National si va stau la dispozitie pentru a raspunde la intrebari.

Puteti sa ne dati cateva exemple de masuri pentru sprijinirea mediului de afaceri pe care le luati in calcul?

Sulfina Barbu: Sigur ca da. Am sa le trec doar in revista pentru ca ele, foarte multe, sunt tehnice si sunt prevederi din Codul Fiscal, din Codul de Procedura Fiscala. Prima masura, deducerea unei cote de 50% din valoarea TVA pentru lucrarile de renovare, modernizarea locuintelor si cladirilor. Aceasta masura are un potential de crestere economica de 0,3 puncte procentuale deoarece lucrarile de reparatii si renovare reprezinta cca. 32% din valoarea lucrarilor de constructii.

O alta masura extrem de importanta, scutirea de impozit pe profit pentru contribuabilii care realizeaza in Romania investitii mai mari de 500.000 de euro si care creeaza minimum 25 de noi locuri de munca, cu toate modificarile aferente.

O alta masura este cea referitoare la compensarea datoriilor, creantelor, intre stat, unitatile administrativ-teritoriale, si debitori, firmele pivate. Si aici ne referim la acele creante care decurg din plata impozitelor si taxelor adica, daca o firma privata are datorie la bugetul de stat pentru CAS, pentru fondul de somaj sau pentru fondul de pensii sa poata fi compensate aceste datorii cu TVA-ul pe care statul trebuie sa-l returneze catre respectiva firma, pentru a da un exemplu concret.

O alta masura la care lucram si am convenit, sa mergem pe o lege distincta, Legea privind holdingul in Romania, o lege care va permite companiilor sa infiinteze grupul fiscal, sa infiinteze grupul de plata al TVA-ul si aici erau doua posibilitati: de modificare a Codului Fiscal sau o lege separata. In coalitie s-a luat decizia sa lucram pana la 1 septembrie la o lege separata referitoare la holding. As vrea sa reamintesc de reevaluarea impozitului minim. Este o masura la care lucram si a fost o decizie, tot in coalitie luata, ca pana la 1 septembrie sa facem o reevaluare a acestei masuri si sa renuntam la impozitul minim, eventual sa fie cateva domenii pentru care sa fie inclusa masura de impozit forfetar, dar este o masura la care se lucreaza si saptamana viitoare la Ministerul Finantelor vom avea aceste discutii si masuri referitoare la, asa cum va spuneam, rambursarea, simplificarea procedurilor de rambursare a TVA-ului pentru ca in practica s-a constatat ca pe normele de aplicatii au aparut blocaje si este corect ca statul sa aiba un comportament fata de agentii economici. Sunt cateva pe care vi le-am trecut in revista, ele sunt mult mai multe dar le vom comunica pe masura ce deciziile vor fi luate.

Modificarea cotei unice intra in calcul, se analizeaza micsorarea TVA, adica revenirea la TVA de 19%?

Sulfina Barbu: Cand discutam de revenire la TVA de 19% cu siguranta trebuie sa vedem deciziile pe care le luam pentru anul 2011. Deci, de la 1 ianuarie 2011 trebuie sa stabilim care este politica fiscala pe care o aducem, dupa o dezbatere publica, dupa consultarea mediului de afaceri si a tuturor partenerilor sociali, pe care dorim sa o punem in practica pentru ca in cursul anului 2011 sa nu mai intervina niciun fel de modificari pe fiscalitate in Romania. Am mai luat in calcul cele 186, cred, de taxe parafiscale, din 400, din peste 400, daca va amintiti in cursul anului trecut numarul lor a fost redus la aproximativ 180. S-ar putea sa nu fie o cifra foarte exacta dar este apropiata de realitate - 178 sau 186, aici as vrea sa spuneti ca aproximativ 180. Si pe aceasta zona se lucreaza in paralel pentru ca discutam de tot Codul Fiscal si tot Codul de Procedura Fiscala, se lucreaza ca numarul lor sa fie mult redus pentru simplificarea birocratiei si pentru degrevarea, practic, nu numai a mediului de afaceri, chiar si a cetatenilor simpli, de plata multor tarife si taxe parafiscale la diverse ghisee.

Practic orice modificare de TVA e posibila doar de la 1 ianuarie incolo? Pana la 1 ianuarie nu e posibila revenirea?

Sulfina Barbu: Discutiile pe care le-am avut au fost clare. De la 1 ianuarie 2011 putem discuta de modificari de taxe, pana atunci mergem in acest cadru pentru ca s-a convenit si cu Fondul Monetar International, dupa cum stiti, pentru ca a fost aceasta presiune legata de intrunirea board-ului Fondului Monetar International si cu ceilalti parteneri internationali si se merge pe aceasta masura, dar trebuie sa punem ordine in fiscalitate si asta ne-am propus, pana la 1 septembrie sa facem o viziune foarte clara si sa vedem daca sunt necesare ordonante sau mergem pe legi. Noi am dori sa mergem pe adoptare prin proiecte de acte normative la nivel de lege.

Domnul secretar de stat Valentin Iliescu a vorbit despre un raport al Curtii de Conturi in care s-ar arata ca banii pentru diguri, dupa inundatiile din 2008, s-au furat „ca-n codru”, a fost expresia dansului. Daca s-a consultat cu partidul, daca stiti ceva si cum comentati acest lucru?

Sulfina Barbu: Personal nu cunosc datele pe care le detine domnul secretar de stat, nici in partid nu am discutat acest subiect, in Biroul Permanent National sau in grupurile de lucru. Sunt convinsa ca domnia sa va veni cu niste clarificari din moment ce a facut astfel de afirmatii. Este datoria dansului sa vina cu date care sa sustina ceea ce a afirmat.

Presedintele Basescu a afirmat saptamana trecuta ca exista o sincopa de comunicare intre Guvern si Palatul Cotroceni. As vrea sa va intreb daca pentru aceste masuri pe care le-ai prezentat a existat o consultare si cu presedintele?

Sulfina Barbu: Sunt convinsa ca reprezentantii Ministerului Finantelor transmit informatiile conform uzantelor catre Administratia Prezidentiala. Noi, Partidul Democrat Liberal, le discutam in permanenta cu ministerul, dar si la nivelul coalitiei. Pe parcus vom veni cu date noi pana in momentul in care ele vor ajunge ca masuri finale pentru adoptare. Deocamdata este un proiect pe care lucram de circa doua luni de zile, nu este nimic secret, dar sunt propuneri care poate nu vor fi puse in practica asa cum noi, in grupul de lucru, le-am gandit pentru ca trebuie corelate cu celelalte prevederi din Codul Fiscal. Cu siguranta Ministerul Finantelor face informari periodice si catre Administratia Prezidentiala.

Dar, dintre propunerile pe care ni le-ati prezentat au fost unele, sa spunem, adoptate 100% in sedinta de astazi a coalitiei? Spuneati, de exemplu, ca legea holdingurilor a fost adoptata.

Sulfina Barbu: Da, deci a fost adoptat ca mergem pe legea holdingului. Aici, din acest moment, sigur, avem niste modificari si pentru codul fiscal, dar din acest moment stim ce avem de facut. Avem un draft pe legea holdingului si lucram, dar trebuie sa lucram si cu specialistii pentru ca atunci cand discutam de aceste prevederi foarte tehnice este important sa stim exact cand vorbim de masuri pentru sprijinirea mediului de afaceri, in care articol din Codul Fiscal, in care articol din Codul de Procedura Fiscala, in care act normativ, si o astfel de modificare as vrea sa va spun ca presupune modificari si la nivelul actelor subsecvente - ordinele de punere in practica, normele de aplicare. Din acest motiv nu va spun cu siguranta. Ca principiu s-a adoptat, dar ca si punere in practica pe fiecare articol inca mai avem de lucrat. Pot sa va spun, trebuie lucrat la ordinul 1899 pe 2004, la un alt ordin 1857 pe 2007, la ordinul 263 pe 2010, deci toate aceste prevederi trebuie sa mearga pana la nivelul actelor normative subsecvente pentru ca ele sa poata fi puse in practica.

Vroiam sa va mai intreb, in legatura cu acele modificari la codul fiscal, din ceea ce spuneati dumneavoastra e clar, pana la 1 ianuarie 2011 nu se va opera nicio modificare, mergem pe ceea ce s-a adoptat pana acum, adica TVA marit?

Sulfina Barbu: Sunt masuri care dorim sa fie adoptate de la 1 septembrie sau cel tarziu de la 1 octombrie, dar Codul Fiscal in ansamblul lui revizuit. Cu siguranta pe noua viziune si noua strategie fiscala, coroborat si cu bugetul pentru anul 2011, va intra in vigoare de la 1 ianuarie 2011. Vor fi un set de masuri care intra in vigoare de la 1 septembrie sau 15 septembrie, depinde de procedurile de adoptare, dar sunt si masuri care vor intra in vigoare de la 1 ianuarie 2011. Nu stiu sa fac o departajare in acest moment, noi dorim ca cele care vin cu adevarat in sprijinul mediului de afaceri sa intre in vigoare de la 1 sau 15 septembrie anul acesta.

De ce aveti retineri fata de adoptarea prin Ordonanta de Urgenta?

Sulfina Barbu: Vedem daca acest lucru este posibil. Trebuie analizat pentru fiecare masura in parte. De exemplu, pentru deducerea unei cote de 50% din valoarea TVA aferenta lucrarilor de renovare si modernizare vedem daca si ministerul Finantelor, prin structurile subordonate, este pregatit din punct de vedere administrativ sa inregistreze aceste lucruri, sa mergem ori pe declaratia de venituri globale, ori pe deducerea de la furnizori. Deci, si administrativ trebuie sa stim daca suntem pregatiti sa si punem in practica masura respectiva, dar in cursul acestei veri, avand vacanta parlamentara, noi parlamentarii vom lucra alaturi de cei din minister ca sa stim exact, pana la ultimul amanunt, ce se poate si la ce moment poate sa fie pus in practica. Si sper ca mediul de afaceri, prin dezbaterile pe care le facem in teritoriu, sa mai vina cu propuneri bune la care noi nu am reusit inca sa ne gandim sau sa ne uitam, dar sa vina propunerile chiar de la mediul de afaceri.

Ministerul Finantelor v-a facut si el cateva propuneri, adica ceva nou?

Sulfina Barbu: Da. De exemplu, am discutat ca atunci cand statul are datorii catre agentii economici si statul sa plateasca dobanzi, asa cum agentul economic este penalizat daca nu-si plateste la timp datoriile catre stat, si aceasta propunere sa stiti ca a fost acceptata si de ministrul Finantelor si sunt convinsa ca va fi pusa in practica pentru ca in acest moment numai agentul economic plateste dobanzi de intarziere la plata sau penalitati de intarziere la plata. Bine, corect ar fi sa stabilim un termen clar de 30 de zile dupa care statul, daca nu a platit la timp, sa fie si el penalizat si sa raspunda cei care nu l-au pus in practica, ori au intarziat documentatia, ori au tinut factura intr-un sertar, ori nu au mers cu actul de constatare la timp, deci este timpul ca si statul sa se angajeze intr-un comportament corect fata de agentii economici.

In legatura cu partidul ati dezghetat alegerile? Ati avut vreo discutie in sensul acesta?

Sulfina Barbu: Am avut discutii referitoare la, asa cum va spuneam, si responsabilitatile partidului fata de organizatiile locale, fata de pregatirea pentru alegerile locale din 2012, pentru ca timpul este foarte scurt. La Colegiul Director toate aceste teme vor fi abordate si vom stabili. Se va da un mandat unei echipe din partea Colegiului Director cu atributii foarte clare: cine se ocupa de comunicare, cine se ocupa de comunicarea interna, cine se ocupa de organizatiile partidului. Este extrem de important ca am venit cu aceasta discutie in Biroul Permanent National si avem si un orizont de timp, in prima parte a lunii august, la Colegiul Director vom lua aceste decizii, pe directiile de actiune strategice ale Partidului Democrat Liberal, ca despre asta discutam.

Mai e cumva vorba de cei 3-4 prim-vicepresedinti sau a fost abandonata aceasta idee?

Sulfina Barbu: Nu, nu. Poate sa fie aceasta forma de prim-vicepresedinti dar nu stiu daca echipa suficienta este din trei, din patru, din cinci, asta vom decide pana la Colegiul Director, important este ca Biroul Permanent National al partidului trebuie sa dea un mandat clar cu ce au de facut acesti oameni si poate rezulta ca avem nevoie de sase, poate rezulta ca sunt suficienti trei. Vom vedea si va vom comunica. Cu siguranta ne preocupa acest lucru pentru ca nici primul ministru, nici ministrii nu au timp sa se ocupe si de partid si de Guvern. Este un lucru pe care l-am stabilit si vom face echipa iar aceasta echipa va da socoteala in fata Biroului Permanent National saptamanal, lunar, cum vom stabili, dar cu siguranta am discutat acest aspect si a fost o decizie luata.

Opozitia vorbeste in continuare de necesitatea alegerilor anticipate. Cum comentati?

Sulfina Barbu: In primul rand, nimeni nu contesta dreptul Opozitiei de a critica Puterea si de a actiona in consecinta, constitutional. Nimeni nu contesta dreptul constitutional al Opozitiei de a depune motiuni de cenzura, dar vedem o anumita ipocrizie. In primul rand, la finalul sesiunii parlamentare Opozitia nu a depus nicio motiune de cenzura si au spus ca nu sunt pregatiti nici sa mearga la guvernare, nici nu au masuri concrete de iesire a Romaniei din criza, au plecat foarte frumos in vacanta. Constatam acum, in vacanta parlamentara, ca si domnul Crin Antonescu si domnul Ponta vorbesc acum de necesitatea unei alternative pentru Romania din punct de vedere guvernamental. Nu au instrumentul in vacanta parlamentara pentru a aplica acest lucru. Sunt declaratii si atat. Dupa ce vom incepe sesiunea parlamentara sigur ca au instrumente sa actioneze. Dar, daca ne uitam la PNL si PSD vedem ca singurul scop al celor doua partide, in acest moment, este de a prelua puterea fara sa aiba un proiect concret, fara sa aiba masuri concrete de trecere a perioadei de criza. Daca acesta este singurul interes, intelegem de ce isi doresc si alegeri anticipate. Intr-o perioada de criza si de dificultate economica in Romania Opozitia din Romania considera ca singura solutie este aceea de a organiza alegeri anticipate care costa, care, bineinteles, intarzie niste masuri. Consideram ca cele doua partide nu fac decat declaratii si atat. Nu au nici solutii pentru o viata mai buna pentru romani, nici nu si-au asumat o actiune politica corecta la sfarsitul sesiunii parlamentare trecute, dar este frumos probabil, din concediu, sa mai faci declaratii de la distanta despre ce se intampla in Romania. Partidul Democrat Liberal si-a propus sa stea in tara, sa se ocupe de persoanele care cu adevarat au nevoie acum, prin sprijinirea oamenilor care au fost afectati de inundatii; sa ne ocupam de mediul afaceri si sa discutam toate propunerile pe care le au, si sper sa vina cu propuneri bune, ca din toamna sa vedem deja niste masuri pentru anul urmator care sa scoata Romania din criza. Acestea sunt preocuparile noastre, preocuparile Opozitiei sunt altele.

Ati spus ca PDL si-a propus sa stea in tara. Asta inseamna o directiva data parlamentarilor de a nu pleca in concedii in alta parte?

Sulfina Barbu: Nu. A fost decizie colectiva care a venit din partea parlamentarilor, daca vreti, din partea presedintilor organizatiilor judetene, din partea reprezentantilor nostri din administratia locala. Am constatat ca Partidul Democrat Liberal isi doreste sa munceasca in aceasta perioada de vara. Este o decizie pe care am luat-o impreuna, fara sa fie o directiva data de catre conducerea partidului in acest sens. Este o actiune voluntara a membrilor nostri de partid. Va multumesc foarte mult.


0 Comentarii la articol

Posteaza un comentariu

Campurile marcate sunt obligatorii *