Subiecte Bacalaureat Barem simulare bac
SIMULAREA PROBEI SCRISE LA LIMBA ŞI LITERATURA ROMÂNĂ
BACALAUREAT 2013
Sem. I, An școlar 2012-2013
BAREM DE EVALUARE ȘI DE NOTARE
· Se acordă 10 puncte din oficiu. Nota finală se calculează prin împărţirea la 10 a punctajului total acordat pentru lucrare.
SUBIECTUL 1- (45 de puncte)
1. să istorisească - să povestească; zăgazurile – obstacolele;aromat- mirositor etc
2. Virgulele separă o explicaţie de restul enunţului, anume apoziţia Chira.
3. a-şi da sufletul, a pune suflet, din suflet etc
4. Tema discuţiei o reprezintă copilăria lui Stavru.
5. turnă caimacul aromat în trei filigene.
6. războiul Crimeii; în vremea aceea turbure.
7. Perspectiva narativă este dublată pentru a spori autenticitatea textului: perspectiva
obiectivă, specifică romanului tradiţional, este dublată de cea a personajului Stavru,
subiectivă. Astfel, copilăria lui Stavru este prezentată sub forma unei confesiuni, fapt care conferă autenticitate textului.
8. Prima secvenţă din text fixează spaţiul, timpul, personajele şi intriga. Realizată din perspectiva unui narator omniscient, secvenţa este specifică romanului. Stavru este centrul atenţiei tovarăşilor de călătorie, pentru că el trebuie să preia rolul de narator şi să îşi dezvăluie povestea pe care toţi o aşteaptă. După cum se observă în continuare, Stavru întârzie momentul atât din cauza suferinţei pe care retrăirea trecutului o presupune, cât şi datorită ritualului care trebuie îndeplinit - este de remarcat aici filiaţia sadoveniană: atmosfera trebuie să fie destinsă, simţurile să fie stimulate de cafeaua pregătită după tipic, iar atenţia să fie centrată a supra protagonistului.
9. Romanul este specia epică a cărei acţiune este complexă şi se desfăşoară pe mai multe planuri, angrenând un număr relativ mare de personaje, în funcţie de tipul de roman. în acest fragment, se observă formula de roman în roman, altfel spus , schema realistă de la începutul fragmentului devine cadrul pentru romanul-confesiune al lui Stavru.
SUBIECTUL al II-lea (45 de puncte)
- respectarea construcţiei discursului de tip argumentativ: structurarea ideilor în scris, utilizarea mijloacelor lingvistice adecvate exprimării unei aprecieri;
12 puncte
- conţinutul şi structura adecvate argumentării: formularea ipotezei / a propriei opinii faţă de ideea exprimată în afirmaţia dată, enunţarea şi dezvoltarea corespunzătoare a două argumente adecvate ipotezei, formularea unei concluzii pertinente;
24 puncte
- respectarea normelor limbii literare (registrul stilistic adecvat, normele de exprimare, de ortografie şi de punctuaţie).
9 puncte
Descarca BAREM CORECTARE
SUBIECTE SIMULARE BACALAUREAT 2013 Matematică M pedagogic
Descarca Barem Corectare
SUBIECTE BACALAUREAT 2013 Matematică M științe ale naturii
SUBIECTE BACALAUREAT 2013 Matematică Modul Tehnologic
Posteaza un comentariu
Campurile marcate sunt obligatorii *
0 Comentarii la articol