Investiții în Digitalizarea Cărții de Identitate Electronice în România

Legislatie comerciala  |  0 comentarii

Necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii ,,D4eID -Digitalizare pentru promovarea cărţii de identitate electronice". Pentru modernizarea infrastructurii IT și promovarea utilizării cărții de identitate electronice de către cetățenii români, Guvernul a aprobat o investiție de peste 380 de milioane de lei finanțată prin PNRR.

Vor fi dezvoltate și puse în aplicare 11 servicii publice online, accesibile prin utilizarea cărții de identitate electronice. Acestea vor include infrastructură IT&C pentru dezvoltarea, furnizarea și continuitatea sporită a serviciilor accesate prin intermediul cărții de identitate electronice, soluții de virtualizare pentru îmbunătățirea disponibilității infrastructurii în vederea asigurării accesului la serviciile electronice și extinderea capacității de backup în caz de dezastru. De asemenea, se va desfășura o campanie de informare publică pentru încurajarea utilizării acesteia pe scară largă.

Marcel Ciolacu: "Aprobăm azi două proiecte de digitalizare cu impact major pentru cetățeni. Primul se referă la digitalizarea cărții de identitate electronice, investiție de peste 380 de milioane de lei, finanțată prin PNRR. Cel de-al doilea vizează digitalizarea sistemului notarial și a relației între notarii publici și cetățeni. Astfel, multe acte și proceduri se vor face electronic, fără prezența fizică a părților".

Scurt istoric despre cartea de identitate electronică

Guvernul condus de Emil Boc despre introducerea cărţii de identitate electronice: "Avand in vedere existenta unor factori de natura obiectiva care determina imposibilitatea introducerii, respectiv eliberarii si utilizarii cartilor electronice de identitate incepand cu data de 1 ianuarie 2011, asa cum prevede Ordonanta Guvernului nr. 69/2002 privind regimul juridic al cartii electronice de identitate, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si importanta adoptarii unor reglementari care sa asigure atat cadrul institutional necesar, cat si posibilitatea implementarii unor solutii tehnice optime, anterior punerii in circulatie a cartii electronice de identitate (...) Guvernul va stabili, prin hotarare, data de la care se pune in circulatie cartea electronica de identitate, precum si data de la care se va realiza platforma-pilot pentru constituirea sistemului informatic de emitere a cartii electronice de identitate."

0 Comentarii la articol

Posteaza un comentariu

Campurile marcate sunt obligatorii *