Drum expres Autostrada A3 Turda Tureni Cluj

Legislatie rutiera  |  0 comentarii

Cum va arata si cand se va termina drumul expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 (zona Turda) şi Drum Naţional DN 1(zona Tureni), județul Cluj aflam de la Ministerul Transporturilor.

Descrierea investiției
Traseul în plan: începe din autostrada A3, unde este amenajat un nod rutier tip trompetă simplă ce este prevăzut cu bretele de intrare ieșire cu câte două benzi pe sens:
- bretea Gilău – Tureni – lungime = 1.487 m;
- bretea Tureni – Turda – lungime = 1.052 m;
- bretea Turda – Tureni – lungime = 1.297 m;
- bretea Tureni – Gilău – lungime = 1.189 m.
Lungimea totală a bretelelor la nodul cu autostrada A3 este de 5,025 km.
Traseul sub-traversează autostrada A3 la km 1+000 pe sub pasajul existent al autostrăzii de la km A3 21+880, intersectează drumul județean DJ 103Z la km 3+087, câteva drumuri agricole/vicinale la km 0+260, km 0+400, km 2+850, km 3+620, km 3+640, km 3+870, km 4+270, km 4+525, km 4+560, unele necesitând restabilirea traseului, și traversează râul Valea Racilor la km 4+410 printr-un viaduct. Între km 0+640 – km 1+350, traseul se suprapune peste râul Negroteasa, care se va devia pe o lungime de 1033 m.
Drumul expres intersectează drumul național DN 1 la km 457+750 unde este prevăzută amenajarea unui nod rutier tip trompetă simplă, având prevăzute bretele de intrare - ieșire cu câte două benzi pe sens pe relațiile Cluj-A3 și A3-Cluj, iar pe relațiile Turda-A3, A3-Turda bretelele vor fi prevăzute cu câte o banda pe sens:
- Nod DN 1 - Bretea A3 – Cluj - lungime = 756 m;
- Nod DN 1 - Bretea Cluj – A3 - lungime = 833 m;
- Nod DN 1 - Bretea A3 – Turda - lungime = 548 m;
- Nod DN 1 - Bretea Turda - A3 - lungime = 612 m.
Lungimea totală a bretelelor la nodul cu DN1 este de 2,748 km.
Datorită configurației dificile a terenului existent din zona intersecției Drumului expres cu drumul național DN1 - care are o viteză de proiectare inferioară și este format dintr-o succesiune de curbe de sensuri contrare, se prevede corectarea traseului drumului național prin devierea acestuia pe partea stânga în sensul kilometrajului cu reamenajare pe tronsonul km 456+780 – km 458+235, în lungime de 1.455 m.
Suprafața totală a terenului care se estimează a fi ocupată de lucrări este de 82,624 ha.
Profilul longitudinal
Profilul longitudinal este amenajat cu elemente geometrice corespunzător vitezei de proiectare de 100 km/h. Declivitatile au valori cuprinse între 1,00 % și 3,90 %.
Profilul transversal
Drum expres - profil trasversal tip - Platforma: 21,50 m, din care:
parte carosabilă 4x3,50 m; acostamente 2x2,25 m; bandă mediană 3,00 m.
Drum național DN1 - Platforma – 21,00 m, din care:
parte carosabilă 4x3,50 m; acostamente 2x2,50 m; bandă mediană 2,00 m.
Bretele de acces cu două benzi de circulație: Platforma – 9,00 m, din care:
parte carosabilă 2x3,50 m; acostamente 2x1,00 m.
Bretele de acces cu o banda de circulație: Platforma – 6,00 m, din care:
parte carosabilă 1x4,00 m; acostamente 2x1,00 m.
Lățimile de lucru ale parapetului variază de la 1,00 m (W3) până la 1,70 m (W5).
Structura rutieră:
Structura rutieră semirigidă pe Drumul expres, Bretele de acces, DN 1
- 5,00 cm strat de uzură din mixtură asfaltica stabilizată MAS16 rul. 50/70;
- 6,00 cm strat de legătură din beton asfaltic deschis BAD 22,4 leg. 50/70;
- 12,00 cm strat de bază din anrobat bituminos AB 31.5 bază 50/70;
- 25,00 cm strat din agregate naturale stabilizate cu liant hidraulic;
- 30,00 cm strat de fundație de agregate naturale;
Stratul de forma de: - 30,00 cm pământ stabilizat cu liant hidraulic pe zonele de debleu; - 40,00 cm agregate naturale pe zonele de rambleu.
Structura rutieră ranforsată pe DN 1 în zona de racord: minim 11,00 cm frezare mixtură asfaltică existentă; min. 6,00 cm strat de legătură din beton asfaltic deschis BAD 22,4 leg. 50/70; 5,00 cms strat de uzură din mixtură asfaltică stabilizată MAS16 rul. 50/70.

0 Comentarii la articol

Posteaza un comentariu

Campurile marcate sunt obligatorii *