Drum expres Autostrada A3 Turda Tureni Cluj
Traseul în plan: începe din autostrada A3, unde este amenajat un nod rutier tip trompetă simplă ce este prevăzut cu bretele de intrare ieșire cu câte două benzi pe sens:
- bretea Gilău – Tureni – lungime = 1.487 m;
- bretea Tureni – Turda – lungime = 1.052 m;
- bretea Turda – Tureni – lungime = 1.297 m;
- bretea Tureni – Gilău – lungime = 1.189 m.
Lungimea totală a bretelelor la nodul cu autostrada A3 este de 5,025 km.
Traseul sub-traversează autostrada A3 la km 1+000 pe sub pasajul existent al autostrăzii de la km A3 21+880, intersectează drumul județean DJ 103Z la km 3+087, câteva drumuri agricole/vicinale la km 0+260, km 0+400, km 2+850, km 3+620, km 3+640, km 3+870, km 4+270, km 4+525, km 4+560, unele necesitând restabilirea traseului, și traversează râul Valea Racilor la km 4+410 printr-un viaduct. Între km 0+640 – km 1+350, traseul se suprapune peste râul Negroteasa, care se va devia pe o lungime de 1033 m.
Drumul expres intersectează drumul național DN 1 la km 457+750 unde este prevăzută amenajarea unui nod rutier tip trompetă simplă, având prevăzute bretele de intrare - ieșire cu câte două benzi pe sens pe relațiile Cluj-A3 și A3-Cluj, iar pe relațiile Turda-A3, A3-Turda bretelele vor fi prevăzute cu câte o banda pe sens:
- Nod DN 1 - Bretea A3 – Cluj - lungime = 756 m;
- Nod DN 1 - Bretea Cluj – A3 - lungime = 833 m;
- Nod DN 1 - Bretea A3 – Turda - lungime = 548 m;
- Nod DN 1 - Bretea Turda - A3 - lungime = 612 m.
Lungimea totală a bretelelor la nodul cu DN1 este de 2,748 km.
Datorită configurației dificile a terenului existent din zona intersecției Drumului expres cu drumul național DN1 - care are o viteză de proiectare inferioară și este format dintr-o succesiune de curbe de sensuri contrare, se prevede corectarea traseului drumului național prin devierea acestuia pe partea stânga în sensul kilometrajului cu reamenajare pe tronsonul km 456+780 – km 458+235, în lungime de 1.455 m.
Suprafața totală a terenului care se estimează a fi ocupată de lucrări este de 82,624 ha.
Profilul longitudinal
Profilul longitudinal este amenajat cu elemente geometrice corespunzător vitezei de proiectare de 100 km/h. Declivitatile au valori cuprinse între 1,00 % și 3,90 %.
Profilul transversal
Drum expres - profil trasversal tip - Platforma: 21,50 m, din care:
parte carosabilă 4x3,50 m; acostamente 2x2,25 m; bandă mediană 3,00 m.
Drum național DN1 - Platforma – 21,00 m, din care:
parte carosabilă 4x3,50 m; acostamente 2x2,50 m; bandă mediană 2,00 m.
Bretele de acces cu două benzi de circulație: Platforma – 9,00 m, din care:
parte carosabilă 2x3,50 m; acostamente 2x1,00 m.
Bretele de acces cu o banda de circulație: Platforma – 6,00 m, din care:
parte carosabilă 1x4,00 m; acostamente 2x1,00 m.
Lățimile de lucru ale parapetului variază de la 1,00 m (W3) până la 1,70 m (W5).
Structura rutieră:
Structura rutieră semirigidă pe Drumul expres, Bretele de acces, DN 1
- 5,00 cm strat de uzură din mixtură asfaltica stabilizată MAS16 rul. 50/70;
- 6,00 cm strat de legătură din beton asfaltic deschis BAD 22,4 leg. 50/70;
- 12,00 cm strat de bază din anrobat bituminos AB 31.5 bază 50/70;
- 25,00 cm strat din agregate naturale stabilizate cu liant hidraulic;
- 30,00 cm strat de fundație de agregate naturale;
Stratul de forma de: - 30,00 cm pământ stabilizat cu liant hidraulic pe zonele de debleu; - 40,00 cm agregate naturale pe zonele de rambleu.
Structura rutieră ranforsată pe DN 1 în zona de racord: minim 11,00 cm frezare mixtură asfaltică existentă; min. 6,00 cm strat de legătură din beton asfaltic deschis BAD 22,4 leg. 50/70; 5,00 cms strat de uzură din mixtură asfaltică stabilizată MAS16 rul. 50/70.
Posteaza un comentariu
Campurile marcate sunt obligatorii *
0 Comentarii la articol