Acces SPV versus e-facturare
1. Majoritatea agentilor economici s-au inscris in SPV pe baza unui certificat semnatura electronica acordat unui imputernicit (directori economici, experti contabili sau contabili autorizati, firme de contabilitate, etc) ptr. transmitere declaratii fiscale, solicitari informatii sau eliberare documente, programari online, extrase de cont.
2. Totodata potrivit OMF 1365/2021, pentru utilizarea sistemului informatic RO e-Factura, operatorii economici trebuie sa fie înregistrati în Spatiul privat virtual (SPV). În vederea primirii si descarcarii facturii electronice, destinatarul utilizeaza mijloacele de identificare electronica pentru accesarea SPV.
Dat fiind faptul ca:
- activitatile de la pct. 1 au o frecventa relativ redusa si presupun un anumit tip de responsabilitati/competente iar cele de la pct. 2 (transmitere zilnica a facturilor prin SPV) au o frecventa foarte mare mare;
- firmele mijlocii/mari au compartimente/personal dedicat pentru activitatile de mai sus;
- certificatele digitale nu sunt transmisibile;
Articol: Contabilitate si Consultanta IMM
Posteaza un comentariu
Campurile marcate sunt obligatorii *
0 Comentarii la articol