Sistemul eFactura: teapa sau nu pe banii statului

10-06-2022 07:50:45  |  Economie  |  0 comentarii

In Monitorul Oficial nr. 960 din 7 octombrie 2021 a fost publicata OUG 120 privind administrarea, functionarea si implementarea sistemului national privind factura electronica RO e-Factura.Potrivit acesteia Procedura de utilizare și functionare a sistemului national privind factura electronica RO e-Factura se aproba prin ordin al ministrului finantelor in termen de 15 zile de la data publicarii prezentei ordonante de urgenta in Monitorul Oficial al României. Totodata ministerul Finantelor asigura resursele necesare si ia toate masurile pentru functionarea sistemului national privind factura electronica RO e-Factura.

Ati incercat sa utilizati Aplicatia web de completare factura electronica si obtinere XML pusa la dispozitie (hahaha gratuit) de Ministerul Finantelor in SPV ? Am parcurs toata aplicatia si mi-am dat seama de faptul ca Ministerul Finantelor "a aruncat banii pe fereastra". Aplicatie este creata de IT-isti buni dar indrumati de economisti neprofesionisti.

Orice aplicatie informatica trebuie sa fie intuitiva si usor de folosit, fara ambiguitati si cu explicatii. Mai mult in toate cele 5 sectiuni campurile obligatorii sunt marcate cu *** . 

In afara de indrumari gen" separatorul este . (punct) si  nu , (virgula)" nu veti gasi nici o informatie care sa va avertizeze ca datele introduse in prima sectiune "Informatii Generale" sunt suficiente si corecte ptr a trece la sectiunea "Detalii Vanzator", idem ptr a trece la sectiunea "Detalii Cumparator" si "Produse". Dupa ce am completat info solicitate ( campurile marcate cu *** (obligatorii) desi nu am avut nici o avertizare cand am trecut la urmatoarea sectiune la final cand am generat XML au fost afisate erori care nu tin de utilizator ci de "desteptul" care a intocmit schema logica a aplicatiei.

Pentru avizati: Nu aveti impresia ca aplicatia (asa zis gratuita) ptr incarcare facturi este identica cu orice site decent (de vanzari online) de preluare a comenzilor ?

Dupa ce am transmis prin pagina https://www.anaf.ro/asistpublic/  o intrebare referitoare la toate "motivele de refuz afisate de site ANAF" am primit un mesaj de la adresa "no_reply.asistenta@mfinante.ro": "Va rugam sa ne trimiteti fisierul XML pentru verificare; ati atasat un PDF.". 

Dragi "mulgetari" fisierul XML l-am incarcat in aplicatia creata de dvs, cea care a furnizat "enspe mii" de erori ??? Cum puteti sa-mi scrieti sa va transmit uin fisier (exista in baza voastra de date) catre o adresa de email "no_reply.asistenta@mfinante.ro" ??? Dupa ce am transmis info solicitate am primit mesajul "Aceasta adresa de e-mail s-a desfiintat.Va rugam sa folositi formularul de contact de la adresa: https://www.anaf.ro/asistpublic".

Nota: Nu-ti vine sa nu mai platesti nici un impozit sau taxa cand vezi pe ce se cheltuie banii contribuabilului ?

Reff pagina https://www.anaf.ro/CompletareFactura/faces/factura/informatiigenerale.xhtml

Intuiesc ca 99% din mesaje incarcare facturi au erori. Aveti 6 sectiuni (sectiunile de inregistare/plata a magazinelor online si cele din pagina ANAF de incarcare efactura sunt identice :) ): Informatii Generale > Detalii Vanzator > Detalii Cumparator > Produse > Recapitulare > Generare Factura. De ce nu introduceti conditii de validare pentru a trece de la o sectiune la alta, astfel incat daca ajung la sectiunea "Generare Factura" sa nu fie erori ?

Raspuns ANAF efacturare 14-06-2022

"[BR-RO-110]-Daca Codul tarii vanzatorului (BT-40) este "RO", atunci Subdiviziunea tarii vanzatorului (BT-39) trebuie sa fie codificata folosind lista de coduri ISO 3166-2:RO BR-RO-210b Daca codul tarii(BT-80) = RO, atunci Subdiviziunea tarii de livrare (BT-79) trebuie furnizata sub forma prevazuta in standardul ISO 3166-2:RO"> TREBUIE sa utilizati codificarea indicata. De exemplu RO-B pentru Municipiul Bucuresti, RO-AB pentru judetul Alba...

BR-RO-210a Adresa de livrare (BG-15) trebuie sa includa Subdiviziunea tarii de livrare (BT-79) TREBUIE sa furnizati Subdiviziuea tarii de livrare. ATENTIE: pentru a elimina aceasta eroare, daca nu eset cazul sa furnizati adresa de livrare, TREBUIE sa eliminati din instanta xml nodul cac:Delivery. Aceasta problema a aplicatiei de generare a facturii electronice va fi rezolvata in urmatoarea actualizare."


0 Comentarii la articol

Posteaza un comentariu

Campurile marcate sunt obligatorii *