28-12-2016 06:22:23 | Cultură, Divertisment și Educație | 0 comentarii
Ministrul Educatiei Nationale si Cercetarii stiintifice, Mircea Dumitru, a aprobat, prin ordin, metodologia si criteriile privind acordarea gradatiei de merit personalului didactic din învatamantul preuniversitar de stat, valabile în sesiunea 2017.
Principala noutate adusa de noul act normativ o reprezinta accentuarea ponderii acordate participarii si punctajului cadrelor didactice care înregistreaza performante notabile în activitati de prevenire si combatere a abandonului scolar, respectiv în managementul de proiecte integrative care sa genereze consolidarea culturii scolare centrate pe progres, cooperare si incluziune.
În acest sens, metodologia precizeaza în mod explicit ca la concursul pentru acordarea gradatiei de merit poate participa inclusiv personalul didactic de predare, de conducere, de îndrumare si control din învatamantul preuniversitar de stat, cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata sau pe perioada determinata, cu o vechime în învatamantul preuniversitar de cel putin 4 ani, care în perioada 1 septembrie 2011 - 31 august 2016 a avut performante deosebite în prevenirea si combaterea abandonului scolar si a parasirii timpurii a scolii, în integrarea copiilor cu nevoi speciale în învatamantul de masa, în progresele scolare ale elevilor în risc de abandon scolar, în initierea si managementul unor proiecte scolare care au condus la consolidarea culturii scolaere incluzive. În acelasi timp, cadrele didactice trebuie sa detina si calificativul „Foarte bine" pentru fiecare an scolar din perioada evaluata.
Pentru a obtine gradatia de merit sunt luate în calcul patru criterii majore al caror punctaj maxim însumat reprezinta 100 de puncte: activitati complexe cu valoare instructiv-educativa (70 de puncte), performante deosebite în inovarea didactica/manageriala (10 puncte), activitati extracurriculare si implicarea în proiecte (15 puncte) si contributia la dezvoltarea institutionala (5 puncte).
Astfel, în cadrul criteriului activitatilor complexe cu valoare instructiv-educativa vor fi punctate si rezultatele deosebite obtinute în pregatirea prescolarilor si a elevilor din medii dezavantajate, cu cerinte educationale speciale si cu alte dificultati de învatare, precum si initierea si aplicarea unor proiecte didactice inovatoare pentru progres în învatare a fiecarui copil, inclusiv a celor aflati în risc de abandon scolar si a copiilor cu cerinte educationale speciale. De asemenea, se pot acorda puncte pentru initierea si aplicarea unor proiecte didactice inovatoare la clasele în regim simultan, pentru progres în învatare a fiecarui copil, inclusiv a celor aflati în risc de abandon scolar si a copiilor cu cerinte educationale speciale.
Suplimentar, în cadrul criteriului privind performante deosebite în inovarea didactica/manageriala a fost introdus un nou indicator: elaborarea/ sustinerea de programe de formare sau de dezvoltare profesionala inovatoare pentru cadrele didactice care lucreaza cu prescolari/elevi apartinand grupurilor dezavantajate/vulnerabile.
Masurile adoptate de Ministerul Educatiei sunt complementare documentelor de politici publice adoptate în aceasta perioada care privesc incluziunea în educatie.
Gradatia de merit se atribuie începand cu data de 1 septembrie 2017. Personalul didactic din învatamant care beneficiaza de gradatie de merit pana la 31 august 2017 poate participa la un nou concurs.
Numarul maxim de gradatii care pot fi acordate reprezinta 16% din totalul posturilor didactice auxiliare, respectiv 16% din totalul posturilor didactice de predare, de conducere, de îndrumare si control existente la nivelul inspectoratului scolar. Potrivit prevederilor în vigoare, cuantumul gradatiei de merit se determina prin aplicarea procentului de 25% la salariul de baza pentru fiecare beneficiar în parte.
0 Comentarii la articol