Lista Convențiilor de Evitare a Dublei Impuneri pentru România - Ghid și Avantaje
Diaspora treuie sa-si stabileasca domiciliul fiscal pentr a evita plata taxelor in ambele state cel de resedinta si cel de rezidenta. Firmele din Romania care fac afaceri cu firme din alte state au la dispozitie lista conventiilor de evitare a dublei impuneri valabile in anul 2010 incheiate cu alte state ale lumii. Totodata lista cuprinde informatii cu privire la numarul si data actului normativ de ratificare a conventiei precum si monitorul oficial in care acesta a fost publicat. Aveti la dispozitie si textul integral al conventiilor.
Convențiile de evitare a dublei impuneri sunt esențiale pentru facilitarea și protejarea investițiilor internaționale, deoarece au scopul de a preveni ca același venit să fie impozitat de două ori – o dată în țara de origine și încă o dată în țara de destinație. Iată câteva motive principale pentru care aceste convenții sunt importante:
Stimularea investițiilor internaționale: Convențiile de evitare a dublei impuneri reduc povara fiscală pentru companii și investitori, făcând investițiile transfrontaliere mai atractive. Acest lucru este deosebit de benefic pentru dezvoltarea economică, deoarece crește fluxul de capital, know-how și inovație între țări.
Claritate și siguranță juridică: Aceste convenții stabilesc reguli clare pentru impozitarea diferitelor tipuri de venituri, cum ar fi dividendele, dobânzile, redevențele și câștigurile de capital, oferind contribuabililor un cadru sigur în care să își desfășoare activitatea. Aceasta reduce riscul de dispută fiscală și încurajează cooperarea economică.
Evitarea dublei impuneri economice: În absența unei convenții, contribuabilii pot fi impozitați dublu pentru același venit. Convențiile de evitare a dublei impuneri permit țărilor să stabilească acorduri prin care să împartă dreptul de a impozita anumite venituri sau să ofere scutiri fiscale, evitând astfel această problemă.
Prevenirea evaziunii fiscale: Prin colaborare între autoritățile fiscale din diferite țări, aceste convenții previn evaziunea fiscală, asigurând că veniturile sunt declarate și impozitate corect acolo unde este necesar. Schimbul de informații și reglementările din aceste convenții contribuie la combaterea abuzurilor fiscale și a evitării impozitării.
Reducerea costurilor administrative: Convențiile simplifică procedurile de impozitare pentru contribuabili și autorități, eliminând sarcinile administrative repetate care ar apărea dacă fiecare țară ar impozita veniturile independent.
În concluzie, convențiile de evitare a dublei impuneri sunt vitale pentru asigurarea unui mediu fiscal stabil și echitabil, încurajând astfel dezvoltarea economică prin eliminarea barierelor fiscale din calea investițiilor și comerțului internațional.
LISTA CONVENŢIILOR DE EVITARE A DUBLEI IMPUNERI
Ţara |
Nr. si data Decretului (Legii) de ratificare a convenţiei |
Buletinul (M.O.) în care este publicată convenţia |
Data intrării în vigoare |
Data de la care se aplică |
59/13.07.1994 |
199/1994 |
29.10.1995 |
1.01.1996 |
|
86/18.10.1994 |
302/1994 |
20.10.1995 |
1.01.1996 |
|
25/12.04.1995 |
69/1995 |
11.07.1996 |
1.01.1997 |
|
121/9.07.1997 |
156/1997 |
24.08.1997 |
1.01.1998 |
|
85/20.03.2001 |
150/2001 |
11.04.2001 |
1.01.2002 |
|
254/10.07.1978 |
64/1978 |
10.01.1979 |
1.01.1978 |
|
|
333/15.11.2005 |
1034/2005 |
01.02.2006 |
01.01.2007 |
85/20.03.2001 |
150/2001 |
11.04.2001 |
1.01.2002 |
|
102/26.05.1998 |
200/1998 |
15.07.1998 |
1.01.1999 |
|
82/15.04.1977 |
34-35/1977 |
03.10.1978 |
1.01.1978 31.12.1998 |
|
|
126/16.10.1996 |
262/1996 |
17.10.1998 |
1.01.1999 |
5/10.01.1995 |
7/1995 |
12.09.1995 |
1.01.1996 |
|
418/05.12.1979 |
97/1979 |
29.12.1980 |
1.01.1978 |
|
|
450/01.11.2004 |
1043/2004 |
31.12.2004 |
31.12.2004- 1.01.2005 |
37/23.06.1994 |
157/1994 |
10.08.1994 |
1.01.1995 |
|
5/24.01.1992 |
10/1992 |
05.03.1992 |
1.01.1993 |
|
261/09.07.1982 |
66/1982 |
08.11.1982 |
1.01.1983 |
|
104/19. 06.2000 |
301/2000 |
25.08.2000 |
1.01.2001 |
|
18/08.04.1994 |
96/1994 |
06.10.1994 |
1.01.1995 |
|
127/16.10.1996 |
271/1996 |
28.11.1996 |
1.01.1997 |
|
389/27.10.1977 |
118/1977 |
28.12.1977 |
1.01.1974 |
|
111/9.11.1992 |
294/1992 |
22.01.1996 |
1.01.1997 |
|
316/14.10.1980 |
84/1980 |
05.01.1981 |
1.01.1982 |
|
60/13.07.1994 |
200/1994 |
27.12.1994 |
1.01.1994 |
|
74/03.11.1993 |
262/1993 |
23.01.1996 |
1.01.1997 |
|
449/01.11.2004 |
1126/2004 |
29.11.2005 |
01.01.2005 |
|
38/16.06.1994 |
158/1994 |
11.08.1995 |
1.01.1996 |
|
23/04.04.1995 |
64/1995 |
27.11.1997 |
1.01.1998 |
|
61/02.03.1978 |
16/1978 |
27.12.1978 |
1.01.1979 - 31.12.2000 |
|
201/24.12.1999 |
642/1999 |
04.02.2000 |
1.01.2001 |
|
240/23.12.1974 |
171/1974 |
27.09.1975 |
1.01.1975 |
|
45/26.03.1999 |
132/1999 |
15.05.1999 |
1.01.2000 |
|
625/21.11.1973 29/16.01.2002 OMFP nr.228/2004 |
61/1986 73/31.01.2002 123/11.02.2004 |
21.10.1988 17.12.2003 |
1.01.1989 1.01.2004 |
|
25/12.03.1992 |
46/1992 |
07.04.1995 |
1.01.1996 |
|
221/04.09.1987 |
37/1987 |
14.11.1987 |
1.01.1988 |
|
50/ 2.03.1998 |
104/1998 |
13.01.1998 |
1.01.2000 |
|
215/26.06.1984 |
51/1984 |
02.08.1984 |
1.01.1985 |
|
279/15.05.2002 |
401/2002 |
30.10.2007 |
01.01.2008 |
|
208/28.11.2000 |
626/2000 |
29.12.2000 |
1.01.2001 |
|
39/14.02.1998 |
86/1998 |
21.06.1998 |
1.01.1999 |
|
82/15.04.1977 |
34-35/1977 |
06.02.1979 |
1.01.1979 |
|
213/05.07.1976 |
69/1976 |
09.04.1978 |
1.01.1978 |
|
11/6.03.2000 |
109/2000 |
21.04.2000 |
1.01.2001 |
|
5/08.03.1993 |
57/1993 |
05.10.1994 |
1.01.1992 |
|
606/6.11.2002 |
841/2002 |
28.11.2002 |
1.01.2003 |
|
10/21.03.1996 |
62/1996 |
06.04.1997 |
1.01.1998 |
|
278/15.05.2002 |
393/2002 |
15.07.2002 |
1.01.2003 |
|
85/18.10.1994 |
299/1994 |
08.12.1995 |
1.01.1996 |
|
306/17.05.2002 |
473/2002 |
16.08.2002 |
1.01.2003 |
|
482/26.12.1983 |
106/1983 |
07.04.1984 |
1.01.1985 |
|
61/3.07.1996 |
144/1996 |
16.08.1996 |
1.01.1997 |
|
26/03.02.1976 |
13/1976 |
22.11.1976 |
1.04.1976 |
|
404/01.11.1982 |
99/1982 |
30.08.1987 |
01.01.1987 |
|
|
5/18.02.2004 |
161/2004 |
17.08.2006 |
31.12.2006-1.01.2007 |
331/20.06.2001 |
372/2001 |
15.08.2001 |
1.01.2002 |
|
60/17.06.1995 |
127/1995 |
10.04.1996 |
1.01.1997 |
|
61/15.04.1999 |
188/1999 |
05.08.1999 |
1.01.2000 |
|
10/08.03.1993 |
58/1993 |
18.04.1993 |
1.01.1994 |
|
67/25.03.1981 |
19/1981 |
27.09.1981 |
1.01.1982 |
|
316/14.10.1980 |
84/1980 |
05.12.1980 |
1.01.1980- 31.12.1999 |
|
|
85/25.05.1999 |
251/1999 |
29.07.1999 |
1.01.2000 |
418/05.12.1979 |
97/1979 |
20.03.1980 |
1.01.1980- 31.12.2001 |
|
|
212/28.11.2000 |
632/2000 |
13.01.2001 |
1.01.2002 |
6/10.01.1995 |
7/1995 |
15.09.1995 |
1.01.1996 |
|
63/15.04.1999 |
194/1999 |
14.07.1999 |
1.01.2000 |
|
84/20.03.2001 |
150/27.03.2001 |
06.07.2003 |
01.01.2004 |
|
331/14.10.1986 |
61/1986 |
21.10.1988 |
1.01.1989 |
|
122/09.07.1997 |
155/1997 |
01.01.1998 |
1.01.1998 |
|
238/23.12.1974 |
168/1974 |
26.02.1976 |
1.01.1974 |
|
Singapore |
475/09.07.2002 |
580/2002 |
28.11.2002 |
1.01.2003 (pt. Romania) 1.01.2004 (pt. Singapore) |
40/11.02.1988 |
9/1988 |
07.11.1991 |
1.01.1992 |
|
105/14.04.2009 |
279/2009 |
|
|
|
96/10.11.1994 |
315/1994 |
29.12.1995 |
1.01.1996 |
|
55/24.01.2003 |
105/2003 |
28.03.2003 |
1.01.2004 |
|
418/05.12.1979 |
97/1979 |
26.06.1980 |
1.01.1980 |
|
149/22.05.1985 |
27/1985 |
28.02.1986 |
1.01.1986 |
|
432/31.10.1978 |
104/1978 |
08.12.1978 |
1.01.1978 |
|
Sudan |
386/312.2007 |
13/2008 |
29.1.2010 |
|
Tadjikistan |
L 16/17.02.2009 |
110/2009 |
|
|
3/03.02.1997 |
18/1997 |
03.04.1997 |
1.01.1998 |
|
326/23.12.1987 |
60/1987 |
19.01.1989 |
1.01.1990 |
|
331/14.10.1986 |
61/1986 |
15.09.1988 |
1.01.1989 |
|
107/14.07.2009 |
321/2009 |
|
|
|
128/16.10.1996 |
272/1996 |
17.11.1997 |
1.01.1998 15.01.1998 |
|
91/26.10.1994 |
306/1994 |
14.12.1995 |
1.01.1996 |
|
26/12.03.1997 |
46/1997 |
17.10.1997 |
1.01.1998 |
|
6/13.03.1996 |
56/1996 |
24.04.1996 |
1.01.1997 |
|
215/26.06.1984 |
51/1984 |
29.10.1992 |
1.01.1993 |
Posteaza un comentariu
Campurile marcate sunt obligatorii *
0 Comentarii la articol