Ordin 5617/2010 privind acordarea gradaţiei de merit în învăţământul preuniversitar

Legislatie educatie  |  0 comentarii

Ordin 5617/2010 privind aprobarea Metodologiei şi a criteriilor de acordare a gradaţiei de merit în învăţământul preuniversitar
Monitorul Oficial nr. 0791 din 26 Noiembrie 2010
Actul nr. 5617 din 11 Noiembrie 2010
Emitent: Ministerul Educației, Cercetării Tineretului și Sportului
 In conformitate cu prevederile pct. 6 din anexa nr. II/1.4 "Sporuri si alte drepturi ale personalului didactic din invatamant" la Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice si
Legea 176/2010 ( Legea ANI ) modificare legea 144/2007
Legea 118/2010 referitoare la reducerea salariilor bugetarilor
Salarizarea personalului din sistemul administratiei penitenciare
ale Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificarile si completarile ulterioare,
    avand in vedere consultarile federatiilor sindicale reprezentative la nivel de ramura invatamant,
    in temeiul Hotararii Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, cu modificarile ulterioare,

    ministrul educatiei, cercetarii, tineretului si sportului emite prezentul ordin.

    ART. 1
    Se aproba Metodologia si criteriile de acordare a gradatiei de merit in invatamantul preuniversitar, cuprinsa in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    ART. 2
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    ART. 3
    La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul ministrului educatiei, cercetarii si inovarii nr. 6.054/2009 privind aprobarea Metodologiei si a criteriilor de acordare a gradatiei de merit in invatamantul preuniversitar, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 888 din 18 decembrie 2009.
    ART. 4
    Directia generala management, resurse umane si retea scolara, inspectoratele scolare si unitatile de invatamant vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

                      p. Ministrul educatiei, cercetarii,
                           tineretului si sportului,
                            Kiraly Andrei Gheorghe,
                                secretar de stat

    Bucuresti, 11 noiembrie 2010.
    Nr. 5617


    ANEXA

                    METODOLOGIA SI CRITERIILE
       de acordare a gradatiei de merit in invatamantul preuniversitar

    CAP. I
    Acordarea gradatiei de merit in invatamantul preuniversitar

    SECTIUNEA 1
    Dispozitii generale

    ART. 1
    (1) Prin unitati de invatamant, in sensul prezentei metodologii, se au in vedere unitatile de invatamant cu personalitate juridica.
    (2) In conformitate cu prevederile pct. 6 din anexa nr. II/1.4 "Sporuri si alte drepturi ale personalului didactic din invatamant" la Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, personalul didactic din invatamant beneficiaza de gradatia de merit, acordata prin concurs. Aceasta gradatie se acorda pentru 16% din posturile didactice existente la nivelul inspectoratului scolar, respectiv al institutiei de nivel superior si reprezinta 25% din salariul de baza. Gradatia de merit se atribuie pe o perioada de 5 ani.
    ART. 2
    (1) Numarul de gradatii care se vor acorda se calculeaza astfel: din numarul stabilit prin aplicarea a 16% din totalul posturilor didactice se scade numarul de gradatii acordate in ultimii 3 ani, avandu-se in vedere ca gradatia de merit se acorda pe o perioada efectiva de 5 ani, fara a fi luate in calcul perioadele de suspendare a contractului individual de munca din motive neimputabile angajatului sau de exercitare a unei functii in conditiile art. 101 alin. (1), (2), (4) si (5) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (2) Pentru acordarea gradatiei de merit se au in vedere numarul de posturi didactice existente la nivelul inspectoratului scolar, precum si numarul de gradatii de merit acordate.
    (3) In situatia in care personalului didactic, didactic auxiliar si celui de conducere, inclusiv celui din cluburile sportive scolare si din palatele copiilor si elevilor/Palatul National al Copiilor i se modifica locul de munca, la nivelul aceluiasi judet/al municipiului Bucuresti, acesta isi pastreaza gradatia de merit.
    (4) In situatia in care personalul didactic din invatamant beneficiar al gradatiei de merit este detasat in alt judet, acesta isi pastreaza gradatia de merit, in conditiile art. 47 alin. (2) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (5) In situatia in care cadrele didactice beneficiare ale gradatiei de merit sunt pretransferate/transferate in alt judet, acestea isi pastreaza gradatia de merit, cu incadrarea in numarul maxim de gradatii de merit la nivelul judetului/municipiului Bucuresti, in care s-a pretransferat/ transferat, pentru anul respectiv.
    (6) La solicitarea unitatii de invatamant in care cadrul didactic beneficiar al gradatiei de merit s-a pretransferat/transferat, inspectoratul scolar ii poate acorda gradatie de merit, cu incadrarea in numarul maxim de gradatii, in cazul in care acestuia nu i s-a putut acorda in anul scolar anterior.
    ART. 3
    Gradatia de merit se atribuie pe o perioada efectiva de 5 ani, incepand cu data de 1 septembrie 2011.
    ART. 4
    (1) Personalul didactic din invatamant care a beneficiat de gradatie de merit poate participa la un nou concurs.
    (2) Personalul didactic pensionat nu mai beneficiaza de gradatie de merit, de la eliberarea din invatamant, in vederea pensionarii.

    SECTIUNEA a 2-a
    Inscrierea la concursul pentru acordarea gradatiei de merit

    ART. 5
    (1) La concursul pentru acordarea gradatiei de merit pot participa:
    a) personalul didactic din invatamant cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata, precum si personalul didactic din invatamant angajat cu contract individual de munca pe perioada determinata, cu o vechime efectiva in invatamantul preuniversitar de peste 3 ani, care au performante deosebite in inovarea didactica, in pregatirea prescolarilor sau a elevilor, in pregatirea elevilor distinsi la concursuri scolare, faza nationala si internationala, in perioada 1 septembrie 2006-31 august 2010, si calificativul "Foarte bine" in fiecare an scolar incheiat din perioada evaluarii;
    b) personalul didactic de predare din invatamantul preuniversitar care desfasoara activitate de formare continua a cadrelor didactice din invatamantul preuniversitar la casa corpului didactic, cu performante deosebite in inovarea didactica, in pregatirea prescolarilor sau a elevilor, in pregatirea elevilor distinsi la concursuri scolare, faza nationala si internationala, in perioada 1 septembrie 2006-31 august 2010, care are calificativul "Foarte bine" in fiecare an scolar incheiat din perioada evaluarii si o vechime in invatamantul preuniversitar de peste 3 ani.
    (2) Conditiile prevazute mai sus trebuie sa le indeplineasca si:
    a) personalul didactic de predare de la centrele judetene/al municipiului Bucuresti de resurse si asistenta educationala, centrele scolare pentru educatie incluziva, centrele logopedice interscolare si cabinetele logopedice, centrele si cabinetele de asistenta psihopedagogica si mediatorii scolari;
    b) personalul didactic de predare si de conducere de la cluburile sportive scolare, cluburile si palatele copiilor cu statut de unitati de invatamant subordonate inspectoratului scolar, precum si cel de la Palatul National al Copiilor;
    c) personalul didactic auxiliar din unitatile conexe din invatamantul preuniversitar.
    (3) In cazul intreruperii activitatii personalului didactic din invatamant in perioada 1 septembrie 2006-31 august 2010 se evalueaza perioada de 4 ani, pana la 31 august 2010, in care salariatul si-a desfasurat activitatea, fara a fi luate in calcul perioadele evaluate pentru obtinerea gradatiei de merit, in sesiunile anterioare.

    SECTIUNEA a 3-a
    Criterii generale si subcriterii pentru acordarea gradatiei de merit

    ART. 6
    (1) Activitatea din ultimii 4 ani a candidatilor inscrisi pentru acordarea gradatiei de merit, inclusa in raportul de autoevaluare, sustinuta prin documente doveditoare, se evalueaza pe baza unei fise elaborate de inspectoratul scolar/Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului pentru palatele si cluburile copiilor, transmisa inspectoratelor scolare si Palatului National al Copiilor, tinandu-se seama de urmatoarele criterii generale si subcriterii care trebuie indeplinite de candidat, in perioada 1 septembrie 2006-31 august 2010 sau in perioada prevazuta la art. 5 alin. (3):
    1. Criteriul activitatilor complexe cu valoare instructiveducativa, cum sunt:
    a) rezultate deosebite obtinute in pregatirea prescolarilor si a elevilor in raport cu standardele curriculare de performanta, materializate in progresul elevilor la clasa, in rezultate ale elevilor la clasa, la testari si examene nationale de sfarsit de ciclu, teze cu subiect unic, rezultate obtinute cu clasa si individual pentru disciplinele de specialitate in invatamantul vocational (de exemplu, ponderea elevilor cu performante in clasa urmatoare);
    b) initierea si aplicarea unor proiecte de predare a disciplinei prin utilizarea programului AEL in cadrul scolii, daca exista conditiile tehnice necesare;
    c) performante in pregatirea elevilor distinsi la olimpiade scolare si/sau concursuri de profil recunoscute de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, materializate in obtinerea premiilor (locurile I, II, III), mentiunilor si premiilor speciale la faza internationala si a premiilor (locurile I, II, III), mentiunilor si premiilor speciale la faza nationala, judeteana/municipiul Bucuresti si interjudeteana/regionala. Este indicat sa se precizeze numele cadrului didactic;
    d) performante in pregatirea elevilor distinsi la concursuri cultural-artistice si sportive recunoscute de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, materializate in obtinerea premiilor (locurile I, II, III), mentiunilor si premiilor speciale la faza internationala si a premiilor (locurile I, II, III), mentiunilor si premiilor speciale la faza nationala, judeteana/municipiul Bucuresti si interjudeteana/regionala. Este indicat sa se precizeze numele cadrului didactic;
    e) pregatirea loturilor olimpice pentru concursurile scolare, participarea, in calitate de membru al juriului sau al comitetului de organizare, la concursurile si olimpiadele judetene, interjudetene (incluse in programul de activitati si in calendarul inspectoratelor scolare/Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului), nationale si internationale;
    f) pregatirea loturilor olimpice, activitatea in unitati scolare vocationale, participarea, in calitate de membru al juriului sau al comitetului de organizare, la concursurile si olimpiadele judetene, interjudetene, nationale ori internationale; organizarea de concursuri si festivaluri la nivel international, national ori interjudetean sau interscolar; organizarea si participarea la spectacole, expozitii, concerte, simpozioane la nivel international, national ori interjudetean sau interscolar;
    g) rezultate masurabile obtinute in activitatile culturale si educative organizate in scoala, cu impact la nivel local/judetean/al municipiului Bucuresti/national/international;
    h) activitatea si rezultatele obtinute in centrele de excelenta si centrele de pregatire zonala din cadrul unitatilor de invatamant vocationale (muzica, seminare, scoli normale, teatru, coregrafie, arte plastice, arhitectura, sport etc.) sau cu elevi cu dificultati de invatare;
    i) activitate desfasurata in vederea realizarii echitatii in educatie (activitati de remediere scolara, gradinita de vara, activitati de desegregare, de educatie incluziva, nediscriminatorie, de educatie multiculturala/interculturala, educatie pentru diversitate/alteritate, programe de educatie a parintilor recunoscute la nivel judetean/national);
    j) rezultate masurabile/cuantificabile obtinute in desfasurarea unor activitati practice, educative pentru formarea de abilitati de comunicare, antreprenoriale si tehnice;
    k) rezultate obtinute in activitati de voluntariat, la nivel local/judetean/national/international;
    l) activitate de coordonator de programe educative scolare si extrascolare sau indrumarea colectivelor redactionale ale revistelor scolare;
    m) participarea la cursuri de formare;
    n) coordonarea activitatilor din cadrul Strategiei nationale de actiune comunitara;
    o) integrarea copiilor cu cerinte educative speciale in scolile de masa si desfasurarea activitatilor de educatie remediala.
    2. Criteriul privind performante deosebite in inovarea didactica/manageriala, materializate in:
    a) contributia la elaborarea de programe scolare, regulamente, metodologii, indrumatoare/ghiduri metodice, manuale scolare, auxiliare didactice, reviste scolare, avizate de inspectoratul scolar sau de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, dupa caz; carti in domeniul educational, inregistrate cu ISBN, crearea de softuri educationale in specialitate, platforme de e-learning avizate de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului; elaborarea de programe scolare pentru discipline optionale noi, insotite de suportul de curs; elaborarea de programe vizand curriculumul pentru optional integrat in dezvoltare locala;
    b) elaborarea de carti si lucrari stiintifice publicate in domeniul didacticii, specialitatii si managementului educational, inregistrate cu ISBN;
    c) activitatea de evaluator de manuale, de mentorat, de formator, activitatea in domeniul sindical la nivel local/ judetean/national/international, participarea cu comunicari la simpozioane judetene, regionale (zonale), nationale si/sau internationale, participarea la formarea personalului didactic prin casa corpului didactic, in calitate de formatori, contributia la cercetari stiintifice in specialitate sau in domeniul problematicii invatamantului si educatiei; se va stabili un punctaj defalcat pentru cursuri cu o durata de minimum 3 zile (24 de ore), care sa vizeze asigurarea calitatii si personalizarea concreta de comunicare cu familia si comunitatea privind participarea si contributia la activitatile mentionate;
    d) activitatea ca metodist, membru in consiliul consultativ de specialitate de la nivelul inspectoratului scolar si in comisia nationala de specialitate, coordonator de cerc pedagogic;
    e) activitatea desfasurata in cadrul unor comisii tehnice de elaborare a unor acte normative/administrative cu caracter normativ, in cadrul unor comisii consultative de dialog social si al altor structuri de dialog social si in comisiile nationale de specialitate.
    3. Criteriul privind participarea la proiecte:
    a) proiecte de parteneriat educational, la nivel local/judetean/ national/international recunoscute de inspectoratul scolar/ Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului;
    b) proiecte/programe realizate in parteneriat intre scoala si asociatiile reprezentative de parinti/comunitatea locala/operatori economici;
    c) proiecte din Fondul Social European/fonduri structurale si de coeziune/proiecte PHARE;
    d) proiecte/programe europene realizate prin Agentia Nationala pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale - Socrates, Comenius, Arion, Leonardo, Grundtvig etc.;
    e) proiecte/programe coordonate de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, inspectoratul scolar, de alti parteneri - Institutul Francez, Institutul Cervantes, British Council, ZFA (Centrala pentru Activitate Scolara din Germania), Fundatia Communitas, MATRA, UNICEF, Institutul Goethe, Banca Mondiala, Organizatia "Salvati Copiii";
    f) alte proiecte/programe, recunoscute de inspectoratul scolar/Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.
    4. Criteriul privind cresterea prestigiului unitatii de invatamant/conexe, facand vizibile rezultatele acesteia in presa, pe site-urile educationale, prin sporirea calitatii actului educational, manifestat prin locul ocupat de scoala in ierarhia stabilita de inspectoratele scolare, ca urmare a:
    a) contributiilor individuale si/sau in echipa la dezvoltarea practicii managementului educational si institutional, in contextul reformei invatamantului;
    b) atragerii de finantari extrabugetare pentru unitate, programe, proiecte, centre de documentare si informare, laboratoare etc., avand ca efect cresterea calitatii institutiei si a procesului de predare-invatare-evaluare, a bazei didactico-materiale;
    c) realizarii de proiecte extracurriculare, cu finantare extrabugetara;
    d) realizarilor in ceea ce priveste educatia adultilor si conversia profesionala (cursuri, programe, materiale auxiliare, platforme de invatare).
    (2) Punctajul grilei de evaluare pentru fiecare categorie de personal didactic se va defalca pe discipline/domenii de activitate/tipuri de activitati. Pentru personalul de conducere din unitatile de invatamant se va elabora o grila specifica de evaluare. Pentru activitatile obligatorii cuprinse in fisa postului personalului didactic de predare si de conducere nu se acorda punctaj.
    (3) Realizarea cerintelor prevazute la alin. (1) pct. 4 lit. a), b), c) si d) este obligatorie pentru personalul de conducere din unitatile de invatamant.
    ART. 7
    (1) Punctajul subcriteriilor se aplica in mod unitar pentru toate functiile didactice si se stabileste in comisia paritara de la nivelul inspectoratului scolar. In baza acestor punctaje, stabilite in mod unitar, se elaboreaza cate o grila specifica fiecarei categorii de candidati:
    a) educatoare/institutori/profesori pentru invatamantul prescolar;
    b) invatatori/institutori/profesori pentru invatamantul primar;
    c) profesori;
    d) maistri-instructori;
    e) cadre didactice din invatamantul vocational, din cluburile sportive scolare, palatele si cluburile copiilor si elevilor, invatamantul special;
    f) personal didactic de conducere din unitatile de invatamant. Pentru fiecare criteriu general se atribuie punctajul maxim prevazut in anexa nr. 3.
    (2) Pentru personalul didactic si personalul de conducere din cluburile sportive scolare, palatele si cluburile copiilor si elevilor, punctajele cu ponderile aferente sunt detaliate in grilele din anexele nr. 4 si, respectiv, nr. 5.
    ART. 8
    (1) Pentru personalul didactic auxiliar, criteriile pentru acordarea gradatiei de merit sunt stabilite in fisa de evaluare a activitatii, elaborata de inspectoratul scolar pe baza fisei postului.
    (2) Comisia paritara de la nivelul inspectoratului scolar elaboreaza grile specifice de evaluare a activitatii personalului didactic auxiliar.

    SECTIUNEA a 4-a
    Procedura de acordare a gradatiei de merit

    ART. 9
    (1) Inspectorul scolar general numeste, prin decizie, comisia de coordonare a concursului in vederea acordarii gradatiei de merit.
    (2) Comisia de coordonare a concursului in vederea acordarii gradatiei de merit este formata din:
    a) presedinte - un inspector scolar general adjunct;
    b) secretar - un referent de la compartimentul salarizare, normare;
    c) membri - inspectori scolari de specialitate, inspector responsabil pentru invatamantul in limbile minoritatilor nationale sau metodisti ai inspectoratului scolar, personal didactic auxiliar cu performante dovedite in activitate si care nu participa la concurs.
    (3) Pentru Palatul National al Copiilor, comisia de coordonare a concursului in vederea acordarii gradatiei de merit este formata din:
    a) presedinte - un inspector de specialitate din Directia generala educatie si invatare pe tot parcursul vietii din cadrul Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului;
    b) secretar - un inspector din Directia generala educatie si invatare pe tot parcursul vietii din cadrul Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului;
    c) membri - inspectori scolari de specialitate/metodisti din cadrul Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti/personal didactic sau didactic auxiliar din cadrul palatului care nu participa la concurs.
    (4) Reprezentantii organizatiilor sindicale reprezentative din invatamant la nivel judetean/al municipiului Bucuresti participa in calitate de observatori la toate lucrarile, au drept de acces la documentele comisiilor si dreptul sa solicite consemnarea in procesul-verbal a propriilor observatii.
    ART. 10
    In conformitate cu prevederile art. 50 alin. (5) din Legea nr. 128/1997, cu modificarile si completarile ulterioare, procedura de atribuire a gradatiei de merit prin concurs cuprinde urmatoarele etape:
    1. Candidatul intocmeste si depune la conducerea unitatii de invatamant/conexe raportul de autoevaluare a activitatii desfasurate, insotit de documente doveditoare, realizat in conformitate cu fisa de evaluare elaborata de inspectoratul scolar, pentru acordarea gradatiei de merit, la categoria de personal in care acesta se incadreaza.
    2. Consiliul profesoral al unitatii de invatamant/conexe, pe baza dezbaterilor asupra modului in care raportul reflecta realizarile candidatului potrivit fisei de evaluare si a documentelor doveditoare, formuleaza o apreciere sintetica asupra activitatii candidatului, consemnata in procesul-verbal de sedinta.
    3. Directorul unitatii de invatamant/conexe depune la secretariatul inspectoratului scolar raportul de autoevaluare insotit de documentele doveditoare, aprecierea sintetica a consiliului profesoral, precum si propria apreciere, care trebuie sa fie obiectiva, cu referire si la deontologia profesionala, la abilitatile de comunicare ale candidatului in cadrul unitatii de invatamant in care isi desfasoara activitatea. Aprecierea directorului unitatii de invatamant/conexe, in situatia in care candideaza, se face de catre inspectorul de management si evaluare institutionala.
    In cazul Palatului National al Copiilor, aprecierea personalului de conducere se face de catre un inspector din Directia generala educatie si invatare pe tot parcursul vietii din cadrul Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.
    Inspectorul de management si evaluare institutionala/ inspectorul din cadrul Directiei generale educatie si invatare pe tot parcursul vietii are obligatia de a depune la dosarul candidatului aprecierea pana la data de 11 aprilie 2011.
    4. In urma consultarii consiliului consultativ al disciplinei, inspectorul scolar de specialitate intocmeste un raport motivat, referitor la activitatea candidatului in specialitate, acordand punctajul ca suma a punctelor pentru fiecare criteriu de evaluare din fisa.
    5. Comisia de coordonare a concursului in vederea acordarii gradatiei de merit primeste raportul de autoevaluare, aprecierea consiliului profesoral si a directorului unitatii, precum si raportul motivat al inspectorului scolar de specialitate, pe care le examineaza, stabileste punctajul final si intocmeste lista in ordinea descrescatoare a acestuia, pe posturi si discipline. Lista astfel intocmita va fi prezentata in consiliul de administratie al inspectoratului scolar.
    6. In consiliul de administratie al inspectoratului scolar presedintele comisiei prezinta propunerile de acordare a gradatiilor de merit.
    7. Consiliul de administratie aproba lista cu rezultatele candidatilor participanti la concurs, in ordinea descrescatoare a punctajului acordat, si o afiseaza la inspectoratul scolar, conform graficului din anexa nr. 1. In cazul Palatului National al Copiilor, comisia de coordonare a concursului din cadrul Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului aproba lista cu rezultatele candidatilor participanti la concurs si o afiseaza la sediul Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului conform graficului din anexa nr. 1.
    8. Candidatii participanti la concursul de acordare a gradatiei de merit au drept de contestatie asupra punctajului acordat, la inspectoratul scolar, in conformitate cu graficul prevazut in anexa nr. 1. Contestatiile se rezolva in termen de 3 zile lucratoare de la data-limita de depunere a acestora, de catre o comisie de solutionare a contestatiilor, numita prin decizie a inspectorului scolar general si formata din:
    a) presedinte - inspectorul scolar general; pentru Palatul National al Copiilor, director din Directia generala educatie si invatare pe tot parcursul vietii din cadrul Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului;
    b) secretar - un referent de la compartimentul salarizare, normare; pentru Palatul National al Copiilor, un reprezentant al Directiei generale economic, finante, resurse umane din cadrul Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului;
    c) membri - consilierul juridic al inspectoratului scolar, inspectori scolari/metodisti ai inspectoratului scolar si un inspector scolar cu atributii privind managementul resurselor umane, personal didactic auxiliar cu performante dovedite in activitate si care nu participa la concurs (altul decat cel din comisia de coordonare a concursului); pentru Palatul National al Copiilor, inspectori de specialitate din cadrul Directiei generale educatie si invatare pe tot parcursul vietii si un consilier juridic al Directiei generale juridic si contencios din cadrul Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, altii decat cei care au facut parte din comisia de coordonare a concursului.
    Hotararea comisiei de contestatii este definitiva si poate fi contestata numai prin procedura contenciosului administrativ, contestatia reprezentand plangerea prealabila reglementata de art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
    La lucrarile comisiei de contestatii participa si reprezentantii organizatiilor sindicale afiliate la federatiile sindicale reprezentative la nivel de ramura de invatamant, in calitate de observatori, care au drept de acces la toate documentele si pot solicita consemnarea in procesul-verbal a propriilor observatii.
    9. a) Criteriile pentru stabilirea ponderii pe diferite specialitati/functii de conducere din unitatile de invatamant, precum si hotararea asupra rezultatului concursului (punctaj minim) se aproba in comisia paritara de la nivelul inspectoratului scolar.
    Cadrele didactice care in perioada 1 septembrie 2006-31 august 2010 au indeplinit si functii de conducere vor participa la concursul de acordare a gradatiei de merit fie ca personal didactic de conducere, fie ca personal didactic de predare, exprimandu-si optiunea in scris odata cu depunerea dosarului. In aceasta situatie evaluarea se realizeaza conform grilei specifice optiunii exprimate in scris la depunerea dosarului.
    Cadrele didactice incadrate pe doua sau mai multe specializari pe perioada evaluarii pot participa la concursul de acordare a gradatiei de merit la oricare dintre discipline, exprimandu-si optiunea in scris odata cu depunerea dosarului. Cadrele didactice care au desfasurat activitate metodica si stiintifica pe doua sau mai multe specializari sunt evaluate pentru intreaga activitate.
    b) Hotararea asupra rezultatului concursului, precum si ponderea pe diferite specialitati/functii de conducere din unitatile de invatamant apartin inspectorului scolar general, in baza listei intocmite in ordinea descrescatoare a punctajului pe posturi si discipline, care a fost aprobata de consiliul de administratie al inspectoratului scolar, cu conditia respectarii proportiei numarului de locuri pe discipline/domenii de activitate/functii de conducere din unitati de invatamant. Ponderea pe categorii de personal (didactic de predare, functii de conducere si didactic auxiliar), precum si pe discipline de invatamant/categorii de functii didactice auxiliare se calculeaza raportat la numarul total de gradatii conform art. 2 alin. (2) si se repartizeaza proportional cu numarul de posturi/catedre normate pe fiecare disciplina de invatamant/categorie de functii didactice auxiliare, ocupate cu personal calificat.
    10. Consiliul de administratie al inspectoratului scolar inainteaza lista candidatilor validati la Directia generala management, resurse umane si retea scolara din cadrul Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului pentru emiterea ordinului ministrului. Lista transmisa la Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, cu adresa de inaintare, contine:
    a) numarul total si modul de calcul al numarului de gradatii acordate la nivelul judetului/municipiului Bucuresti/Palatului National al Copiilor;
    b) observatiile liderilor de sindicat desemnati de federatiile sindicale reprezentative la nivel de ramura de invatamant, care au participat la procedura de acordare a gradatiei de merit, cu statut de observatori;
    c) tabelul nominal si punctajul pentru candidatii aprobati, conform anexei nr. 2.
    ART. 11
    Directia generala management, resurse umane si retea scolara din cadrul Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului verifica incadrarea in numarul de locuri, respectarea procedurii de acordare a gradatiei de merit si elaboreaza ordinul ministrului pentru acordarea gradatiei de merit personalului didactic de predare, didactic auxiliar si celui de conducere din unitatile de invatamant.

    CAP. II
    Dispozitii tranzitorii si finale

    ART. 12
    (1) Incepand cu anul scolar 2014-2015 evaluarea activitatii desfasurate de personalul didactic in vederea obtinerii gradatiei de merit se va realiza pe baza unui raport de activitate motivat/portofoliu personal, certificat de consiliul/consiliile de administratie al unitatii/unitatilor de invatamant.
    (2) Raportul de activitate va fi realizat in baza unui proiect propus de cadrul didactic, pe termen de 4 ani, cu un colectiv de elevi, care va fi reactualizat la inceputul fiecarui an scolar, dupa caz, in functie de situatia incadrarii cadrului didactic. Responsabilitatea monitorizarii proiectelor propuse, in vederea obtinerii gradatiei de merit, revine conducerii/conducerilor unitatii/unitatilor de invatamant si sefului de catedra sau responsabilului/responsabililor comisiei/comisiilor metodice.
    (3) In vederea aprobarii implementarii proiectelor se parcurg urmatoarele etape:
    1. Proiectele se depun si se inregistreaza la secretariatul unitatii/unitatilor de invatamant in care urmeaza a fi implementate, pana la data de 1 octombrie a fiecarui an scolar.
    2. Consiliul de administratie al unitatii/unitatilor de invatamant evalueaza eligibilitatea candidatilor si a proiectelor in conformitate cu conditiile si criteriile de eligibilitate prezentate in cap. II si III din Normele metodologice privind modul de realizare a raportului de activitate in vederea obtinerii gradatiei de merit pentru personalul didactic de predare din invatamantul preuniversitar, aprobate prin Ordinul ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului nr. 5.106/2010, si intocmeste lista candidatilor si a proiectelor eligibile, pe care o supune spre avizare consiliului profesoral.
    3. Consiliul profesoral avizeaza, dupa caz, proiectele eligibile, mentionand numele candidatului si titlul proiectului in procesul-verbal al sedintei.
    4. Conducerea unitatii/unitatilor de invatamant transmite candidatilor ale caror proiecte au fost avizate de consiliul profesoral acordul scris pentru implementarea proiectului.
    (4) Normele metodologice privind modul de realizare a raportului de activitate prevazut la alin. (1) sunt cuprinse in normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului nr. 5.106/2010.
    ART. 13
    Candidatii inscrisi la concursul de acordare a gradatiei de merit au obligatia de a completa o declaratie pe propria raspundere, prin care sa confirme ca documentele depuse la dosar le apartin si ca prin acestea sunt certificate activitatile desfasurate, conform modelului prevazut in anexa nr. 6.
    ART. 14
    Anexele nr. 1-6 fac parte integranta din prezenta metodologie.


ANEXA 1 la metodologie


                          GRAFICUL desfasurarii concursului pentru acordarea gradatiilor de merit - sesiunea 2011

    - 1-15 martie 2011: detalierea punctajelor aferente criteriilor de catre comisia paritara la nivelul inspectoratului scolar;
    - 15 martie-11 aprilie 2011: depunerea dosarelor care contin documentele justificative privind activitatea cadrului didactic respectiv, la registratura inspectoratului scolar;
    - 12-20 aprilie 2011: analiza dosarelor de catre inspectorul de specialitate, cu consultarea consiliului consultativ, si elaborarea raportului referitor la activitatea candidatului in specialitate;
    - 27 aprilie-6 mai 2011: verificarea dosarelor de catre comisia de coordonare a concursului in vederea acordarii gradatiei de merit;
    - 27 aprilie-6 mai 2011: verificarea dosarelor de catre reprezentantii federatiilor sindicale reprezentative din invatamant si refacerea punctajelor, in situatia in care observatiile sunt juste, impreuna cu inspectorul de specialitate;
    - 10-12 mai 2011: consiliul de administratie al inspectoratului scolar aproba lista cuprinzand punctajele acordate in urma evaluarii;
    - 13 mai 2011: afisarea listei la avizierul inspectoratului scolar;
    - 16-18 mai 2011: depunerea contestatiilor asupra punctajului acordat;
    - 19-23 mai 2011: rezolvarea contestatiilor de catre comisie;
    - 26 mai 2011: validarea rezultatelor finale ale concursului de catre consiliul de administratie al inspectoratului scolar si afisarea acestora la inspectoratele scolare;
    - 30-31 mai 2011: inaintarea la Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, in vederea emiterii ordinului ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului, a tabelului nominal cu personalul didactic de predare, didactic auxiliar si cel de conducere din unitatile de invatamant, nominalizat pentru acordarea gradatiei de merit;
    - 29 iulie 2011: emiterea ordinului ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului.

    NOTA:
    Cadrele didactice de la Palatul National al Copiilor vor depune dosarele pentru concursul de acordare a gradatiei de merit la registratura Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, respectand graficul




0 Comentarii la articol

Posteaza un comentariu

Campurile marcate sunt obligatorii *