Declaratia fiscala unica se depune incepand cu ianuarie 2011

Incepând cu ianuarie 2011 se va institui o declaraţie unică pentru contribuţii sociale şi impozit pe venit, care va fi depusă la ANAF, urmând ca Administraţia Fiinanciara să transmită datele necesare celorlalte instituţii ( casa de Pensii, ITM, AJOFM ). Firmele nu vor mai fi nevoite să stea la coadă la fiecare dintre aceste instituii cum stateau pana acum ( Case de asigurări de sănătate, de şomaj sau CASA de Pensii pentru depunerea de declaraţii.  Totodata se va crea posibilitatea ca aceste declaraţiile fiscale să fie depuse electronic, astfel încât contabilul sau reprezentantul firmei să nu mai fie obligat să meargă nici măcar la ghiseul Finanţelor pentru a le depune.

Iari ( 08 decembrie 2011 ) a fost adoptata şi forma in care va apare declaraţia unica, asupra careia agentii economici pot face observatii si propuneri de imbunatatire, astfel încât contribuţiile aferente lunii ianuarie 2011 să fie declarate si sa se plătească până în 25 februarie 2011 potrivit acestui sistem.

Ministrul Finanţelor Publice, Gheorghe Ialomiţianu, a subliniat că prin modificarea Codului fiscal se urmareste simplificarea procedurilor de stabilire şi de plată a contribuţiilor sociale.

In prezent se plătesc următoarele contribuţii: Contributia de asigurari sociale de sănătate, firma plăteşte 5,2%, angajatul 5,5%; Contributia la fondul de şomaj, atat firma cat şi angajatul plătesc câte 0,5%, Contributia la Casa de pensii, firma contribuie cu 20,8% iar angajatul cu 10,5%, iar contribuţia de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale este pentru firma între 0,15% şi 0,85%, în funcţie de risc. Contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate este plătită de firma şi este de 0,85%, iar cota unica de impozit pe venit de 16%.
; /* 250×250, creat 12.09.2010 */ google_ad_slot = „0480450081”; google_ad_width = 250; google_ad_height = 250; //–>

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *