Modificari legislative privind ucenicia la locul de munca

 Ucenicia la locul de munca suferamodificari legislative

Potrivit noului act normativ, angajatorul va avea urmatoarele obligatii:

– sa stabileasca o persoana, care sa coordoneze ucenicia la locul de munca, numita coordonator de ucenicie,
– sa organizeze evaluarea pregatirii teoretice si practice a ucenicului, printr-un centru de evaluare si certificare a competentelor profesionale obtinute pe alte cai decât cele formale,
– sa suporte costurile evaluarii si certificarii formarii profesionale prin ucenicie.

 Având în vedere faptul ca angajatorul nu va mai avea obligatia de a obtine autorizatia si atestatul de maistru de ucenicie,se preconizeaza cresterea numarului de posibili angajatori, care pot accesa aceasta ruta de formare profesionala, precum si cresterea numarului de persoane care pot obtine o calificare.
Angajatorii care încadreaza în munca persoane în baza unui contract de ucenicie la locul de munca vor primi lunar, la cerere, din bugetul asigurarilor pentru somaj, pe perioada derularii contractului de ucenicie, pentru fiecare ucenic, o suma egala cu 60% din valoarea indicatorului social de referinta al asigurarilor pentru somaj si stimularii fortei de munca prevazut în Legea nr. 76/2002.
 
Informatii suplimentare privind ucenicia la locul de munca:

    * Ucenicia la locul de munca reprezinta formarea profesionala realizata în baza unui contract de ucenicie la locul de munca.
    * Contractul de ucenicie la locul de munca se încheie obligatoriu în forma scrisa si se înregistreaza în termen de 20 de zile la Inspectoratul Teritorial de Munca Judetean, respectiv al municipiului Bucuresti. Obligatia de încheiere a contractului de ucenicie la locul de munca, în forma scrisa, revine angajatorului.
    * Ucenicul este persoana fizica care a împlinit vârsta de 16 ani, dar nu mai mult de 25 de ani.
    * Contractul de ucenicie la locul de munca, poate fi încheiat si la împlinirea vârstei de 15 ani, cu acordul scris al parintilor sau al reprezentantilor legali, pentru activitati potrivite cu dezvoltarea fizica, aptitudinile si cunostintele sale, daca astfel nu îi sunt periclitate sanatatea, dezvoltarea si pregatirea profesionala. 

Sursa: Ministerul Muncii

29.11.2010


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *