Taxarea inversa la cereale poate intra in vigoare la 1 iunie 2011

Având în vedere necesitatea punerii în aplicare a unei măsuri de combatere a fraudei fiscale, respectiv taxarea inversă, pentru livrarea în interiorul ţării a unor bunuri dintr-un anumit sector economic, respectiv din sectorul comercializării cerealelor şi plantelor tehnice, Ministerul Finanţelor Publice a elaborat proiectul Ordonanţei de urgenţă pentru modificarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal şi a altor prevederi  financiar – fiscale.

Această ordonanţă de urgenţă va fi supusă aprobării Guvernului în condiţiile în care pe data de 27 mai 2011 România va obţine, conform procedurii tacite, autorizarea de către Consiliul Uniunii Europene pentru aplicarea taxării inverse pentru cereale şi plante tehnice.




Iata proiectul OUG de modificare a codului fiscal si introducerea taxarii inverse la cereale:

ART. I
Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927 din
23 decembrie 2003, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum
urmează:
1. La articolul 160, alineatul (2) litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„c) livrarea de cereale şi plante tehnice menţionate în continuare, care figurează în nomenclatura combinată stabilită prin Regulamentul (CEE) nr. 2658/87 al Consiliului din 23 iulie 1987 privind Nomenclatura tarifară şi statistică şi Tariful Vamal Comun:
  • Grâu dur,
  • Alac (Triticum spelta), destinat însămânțării
  • Grâu comun destinat însămânțării, Alt alac (Triticum spelta) și grâu comun, nedestinate însămânțării
  • Secară
  • Orz
  • Porumb
  • Boabe de soia, chiar sfărâmate
  • Seminţe de rapiţă sau de rapiţă sălbatică, chiar sfărâmate
  • Seminţe de floarea-soarelui, chiar sfărâmate
  • Sfeclă de zahăr
2. La articolul 160, după alineatul (5), se adaugă un nou alineat, alineatul (6) care va avea următorul cuprins:
“(6) Prevederile alin.(2) lit. c) se aplică începand cu data de 1 iunie 2011 inclusiv, până la data de 31 mai 2013, inclusiv.”
ART. II
Articolul II, alineatul (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 54 din 23 iunie 2010 privind unele măsuri pentru combaterea evaziunii fiscale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 421 din 23 iunie 2010, cu modificările şi completările ulterioare, se abrogă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *